شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#مقامات

هشدار مقامات اوکراین به مردم/ در خانه های خود بمانید/ روس‌ها سرعت حمله را کم کردند/ منع رفت و آمد در کی‌یف اعلام شد

کدخبر: 479557
شورای شهر کی‌یف اعلام کرد پایتخت اوکراین یکشنبه شبی «آرام» داشته است، اما مقامات هشدار دادند که ساکنان باید در خانه بمانند، زیرا درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، کابینه وزیران روز دوشنبه بدون ارائه جزئیات بیشتر در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: «نیروهای روسی سرعت حمله را کاهش داده‌اند، اما همچنان در تلاش برای کسب موفقیت در برخی مناطق در حمله به اوکراین هستند.»

شورای شهر کی‌یف نیز صبح دوشنبه اعلام کرد پایتخت اوکراین یکشنبه شبی «آرام» داشته است، اما مقامات هشدار دادند که ساکنان باید در خانه بمانند، زیرا درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

در بیانیه این شورا آمده است: «به طور کلی، دیشب آرام بود، به استثنای درگیری‌ها با گروه‌های خرابکار و شناسایی. با این حال، شهر بیشتر مشغول آماده‌سازی برای دفاع بود. بنابراین، اگر بعد از ساعت ۸:۰۰ به شهر بروید، استحکامات، تله‌های تانک و دیگر ساختارهای دفاعی را که در خیابان‌های کی‌یف ظاهر شده‌اند، خواهیم دید. فروشگاه‌های مواد غذایی و حمل و نقل عمومی در کی‌یف از ساعت ۸ صبح به وقت محلی باز هستند، هرچند قطارهای مترو کمتر از حد معمول تردد خواهند کرد.»

در این بیانیه آمده است: «لطفاً خانه‌های خود را ترک نکنید، مگر اینکه نیاز فوری داشته باشید. ما از شما می‌خواهیم که نیروهای خود را متحد کرده و به یکدیگر کمک کنید. از همسایگان خود بپرسید که آیا به کمک نیاز دارند؛ به خصوص وقتی صحبت از افراد مسن یا خانواده‌هایی است که بستگانشان از اوکراین دفاع می‌کنند. مراقب آپارتمان‌های همسایگانی باشید که شهر را ترک کرده‌اند تا از غارت جلوگیری شود. منع رفت و آمد در شهر از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح همچنان به قوت خود باقی است.»