شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ارشاد#دولت#وزیر ارشاد

وزارت ارشاد گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه را دنبال می‌کند

وزارت ارشاد گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه را دنبال می‌کند

وزیر ارشاد در لبنان گفت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه از اهداف وزارت ارشاد در دولت مردمی است.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار با نمایندگان تشکل‌های فرهنگی فعال در لبنان گفت: جریان مقاومت با اتحاد ملیت و غیرت دینی به درستی در راستای تحقق تمدن اسلامی در حرکت است و تشکیل امت اسلامی پیام بعث خاتم انبیا صلوات الله علیه است.

اسماعیلی که به بیروت سفر کرده است، با حضور در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران افزود: افتخار می‌کنیم که برادران و خواهران لبنانی در کنار جمهوری اسلامی سیادت منطقه را به تصویر کشیدند. اخوت و برادری بین مردم این دو کشور با پیروی از مکتب امام راحل(ره) الگویی برای جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه سیدحسن نصرالله به عنوان رهبر مقاومت در لبنان برای ما نماد ولایت‌پذیری است، اضافه کرد: او محور فعالیت‌های فرهنگی در لبنان است. برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت مردمی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه خواهد بود و برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان، آغاز این اقدامات است.

اسماعیلی با اشاره به دیپلماسی فرهنگی در منطقه نیز گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه وسیعی برای گسترش تعاملات منطقه‌ای در پیش دارد و بدنه مدیریتی جوان آن درصددند با تکیه بر مشترکات فرهنگی و ارائه محصولات هنری و رسانه‌ای در این عرصه اقدام کنند.

وی وحدت را اساس کار فرهنگی دانست و یادآور شد: مقاومت، یک مفهوم و گزاره اصلی است و با تکیه بر آن و شناخت هدف واحد می‌توان به نقطه مطلوب رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این سفر با حضور در منزل رباب صدر، دختر امام موسی صدر و وفا مغنیه همسر شهید عماد مغنیه و مادر شهید جهاد مغنیه از شهدای جبهه مقاومت و از مقام شامخ این مجاهدان جهان اسلام تجلیل کرد. اسماعیلی با تجلیل از مقام امام موسی صدر، به عنوان متفکر جهان اسلام، خدمات رباب صدر در تربیت نوجوانان و اقدامات خیرخواهانه و خودجوش در این زمینه را ستود. 

سیّدموسی صدر، روحانی عالم و مجتهد شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان است که در 9 شهریور 1357، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی ربوده شد.

عماد فایز مغنیه معروف به «حاج رضوان» از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که در بهمن سال 86 طی انفجاری در دمشق به شهادت رسید. جهاد عماد مغنیه هم در سال 93 در جریان حمله موشکی رژیم صهیونیستی در قنیطره سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/