به گزارش برنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه طی یک سخرانی تلویزیونی به نظامیان اوکراینی گفت سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. اکنون این جنگ وارد پنجمین روز خود شده است و قرار است مذاکره‌ای میان روسیه و اوکراین در بلاروس انجام شود، در حالی که زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرده است به این نشست اعتقادی ندارد، روسیه به نتایج حاصل از این مذاکره امیدوار است. 

اتحادیه اروپا: اوکراین اکنون یکی از ماست 

، "اورسلا فن‌درلاین" رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با ابراز حمایت از پیوستن اوکراین به این اتحادیه بیان کرد و گفت این کشور اکنون یکی از ما به شمار می‌آید. این اظهارات چند ساعت بعد از آن بیان شد که اتحادیه اروپا برای اولین بار در تاریخ تشکیل این اتحادیه تصمیم گرفت سلاح در اختیار کشوری در حال جنگ بگذارد. قرار است بروکسل ۴۵۰ میلیون یورو تجهیزات نظامی به کی‌یف بدهد. 

ادعای رسانه انگلیسی: روسیه گروهی برای ترور زلنسکی اعزام کرده است 

یک رسانه انگلیسی مدعی شد کاخ کرملین ۴۰۰ نفر از شبه نظامیانش را با هدف ترور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به این کشور اعزام کرده است. این نشریه انلگیسی افزود برخی از این شبه نظامیان به مناطق دونتسک و لوگانتسک در شرق اوکراین اعزام شده اند.  گفته می شود این گروه وظیفه پیگرد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و همکارانش را از طریق تلفن های همراه به عهده دارند و این گروه همواره از مکان این افراد مطلع هستند.

خبرگزاری فرانسه: روسیه شدت اقدامات نظامی را کاهش داده است 

همزمان با پنجمین روز جنگ در اوکراین، خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش این کشور اعلام کرد روسیه شدت اقدامات نظامی و حملات خود را کاهش داده است. همچنین امروز قرار است هیات های مذاکره کننده دوکشور در بلاروس با هدف پایان دادن به جنگ گفت و گو کنند. این مذاکرات هنوز آغاز نشده است.

روبل روسیه 30درصد سقوط کرد

به نقل از گاردین، یک روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا به ۱۱۹ رسید، که نسبت به ارزش این پول در روز جمعه با ۲۸.۷۷ درصد کاهش همراه بوده است. با باز شدن بازارها برای معاملات در اولین روز پس از اعلام تحریم‌های اقتصادی غرب علیه مسکو روبل واحد پولی روسیه روز دوشنبه تقریبا ۳۰ درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد خود در برابر دلار آمریکا رسید.

در حال بروز رسانی ...