به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رادیو فرهنگ ویژه برنامه هایی را به مناسبت مبعث پیامبر اکرم(ص) در روزهای دوشنبه ۹ و سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ پخش می کند.

این شبکه رادیویی  به مناسبت عید مبعث پیامبر (ص) برنامه‌های مختلفی را در قالب برنامه‌های گفتارمحور و مجله رادیویی در گروه‌های «تاریخ و اندیشه»، «ادب و هنر»، «پخش و نظارت»، «تاریخ و اندیشه»، «جامعه» و «کتاب» به صورت زنده و تولیدی تدارک دیده است.

ویژه برنامه زنده "میم مثل محمد" دوشنبه و سه‌شنبه ۹ و ۱۰ اسفند ۱۴۰۰، کاری از گروه کتاب است که از ساعت ۱۷ به مدت ۹۰ دقیقه با محوریت کتابشناسی پیامبر اعظم(ص) پخش می شود.

ویژه‌برنامه "بخوان به نام خدا" کاری است از گروه ادب و هنر به تهیه کنندگی مریم مردانی که ۱۰ اسفند از ساعت ۱۵ به مدت ۱۲۰ دقیقه به موضوع مبعث پیامبر اسلام(ص) در آینه شعر و ادبیات فارسی؛ شاعران دیروز و امروز می پردازد.

برنامه "هفت کوچه" به‌ طور ویژه دو‌روز را  ، به بررسی جشن عید مبعث در فرهنگ عامه مردم ایران زمین اختصاص داده است، این برنامه به تهیه کنندگی سید هادی موسوی نژاد به مدت ۱۸۰ دقیقه پخش می شود.

همچنین در برنامه با کاروان شعر و موسیقی به تهیه کنندگی یلدا احتشامی، ترانه و تصنیف های ماندگار در مدح پیامبر اکرم (ص) پخش می‌شود.

برنامه چهارباغ کاری است از پخش و نظارت رادیو فرهنگ که از ساعت ۲۴ روز ۱۰ اسفند به مدت ۹۰ دقیقه به پخش ترانه و سرود به مناسبت مبعث پیامبر اکرم و شعرخوانی شنوندگان اختصاص دارد.

"بر آستان جانان" ویژه برنامه‌ای است از گروه تاریخ و اندیشه به تهیه کنندگی رضا صفری که ساعت  ۴:۱۵ به مدت ۷۵ دقیقه قطعه‌ای سخنرانی با موضوع حکمت و عرفان به مناسبت عید مبعث پخش می کند.

برنامه "صبح به وقت فرهنگ" روز سه شنبه ۱۰ اسفند ماه نیز به تهیه کنندگی پرویز جمالی با موضوع آثار و برکات آشتی و اصلاح بین مردم در کلام و سیره حضرت محمد مصطفی (ص) به همت گروه جامعه رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

مجله رادیویی سرزمین من در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۹ و ۱۰ اسفند به تهیه کنندگی امیررضا راز و محمد رضا حاج حیدری ، از ساعت ۱۳ به مدت ۳۰ دقیقه به آیین مهربانی در سیره و سنت رسول اکرم(ص) ، بعثت پیامبر از دیدگاه قرآن کریم و سیره پیامبر در پذیرش اسلام از نگاه کشورها و ملل مختلف می پردازد.

همچنین ویژه برنامه "ققنوس" به تهیه کنندگی مریم مردانی و معصومه سادات علوی نکو کاری از گروه ادب و هنر است که در برنامه دوشنبه  ۹ اسفند از ساعت ۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه کارشناسان به موضوع مبعث پیامبر اسلام در آینه شعر و ادبیات فارسی و شعرخوانی و شاعران دیروز و امروز روی آنتن می‌رود. 

مجله رادیویی «هفت اقلیم» نیز در ایام مبعث پیامبر (ص) به صورت زنده به کتاب شناسی پیامبر اعظم (ص) می‌پردازد.

انتهای پیام//