منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی درباره بحران اوکراین تلفنی گفت وگو کرده‌ است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) اعلام کرد، در تماس تلفنی مکرون با ولیععهد عربستان دو طرف درباره اوضاع اوکراین و تأثیر این بحران بر بازار انرژی گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان بر توجه ریاض نسبت به ثبات و توازن در بازارهای نفت و تعهد این کشور بر توافق اوپک پلاس تأکید کرده است.

در این تماس تلفنی دو طرف همچنین درخصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و همچنین همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کردند.

تشدید تنش در اوکراین، بهای نفت را به سطحی بی سابقه از سال ۲۰۱۴ رساند، اما با این وجود قیمت‌ها ممکن است همچنان متزلزل و بی ثبات بماند. نفت برنت پس از افزایش به بالای ۱۰۵ دلار در هر بشکه در روز پنجشنبه، در پایان معاملات روز جمعه با کاهش ۱.۱۶ درصد بشکه ای کمتر از ۹۷.۹۳ دلار قیمت گذاری شد.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.