شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#دوشنبه#برجام#بازار سرمایه#خودرو

پیش بینی بورس برای فردا دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ / بی میلی سامداران برای خرید سهام بزرگ

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کند شدن سرعت نتیجه گیری در روند احیای برجام عامل افزایش احتیاط و کاهش قدرت خریدار در صنایع بانک، خودرو شده است.

پیش بینی بورس برای فردا دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ / بی میلی سامداران برای خرید سهام بزرگ

به گزارش سلام نو به نقل از بورس تابناک، کند شدن سرعت نتیجه گیری در روند احیای برجام عامل افزایش احتیاط و کاهش قدرت خریدار در صنایع بانک، خودرو شده است و انتشار هر خبری در روند پیشرفت برجام نوسانات شدیدی را در تایم کوتاه مدت برای نرخ ارز و صنایع تحت تاثیر قرار خواهد داد. در مجموع انتظار می‌رود در معاملات فردا شاهد ادامه رفتار فعلی بازار، نوسانات محدود، عمق کم بازار و بی میلی خرید در سهام بزرگ در کوتاه مدت را شاهد باشیم.

سلمان نصیرزاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با نبض بورس گفت: بورس تهران در روز یکشنبه در شرایطی ۳۵۷۲ واحد کاهش یافت که شاخص کل به مرز حمایت مهم ۱۲۷۴ هزار رسیده است که حفظ این حمایت از نظر ذهنی برای فعالان بازار مهم ارزیابی می‌شود.

وی افزود: نکته حائز اهمیت روزهای اخیر پارادکس رفتار شاخص کل و شاخص هم وزن است؛ به این مفهوم که طی ۲ هفته اخیر سهم‌های کوچک و متوسط رفتار معاملاتی شاداب تری داشته و با نوسانات بیشتری که مقبول فعالان بازار است، همراه شده و در مقابل به ۲ دلیل عدم تغییر در جریان ورود پول و همچنین افزایش ابهامات در سرانجام برجام و بودجه سال ۱۴۰۱ و همچنین افزوده شدن ریسک سیستماتیک در بازارهای جهانی تحت تاثیر جنگ روسیه و اکراین همچنان شاهد ادامه رفتار محافظه کارانه سهامداران و عدم ورود جریان پول پرقدرت به سهام‌های بزرگ و پیشرو نظیر پتروپالایشی، زنجیره فولاد و... هستیم.

نصیرزاده تصریح کرد: این نکته را نیز باید در نظر داشت که اسفندماه به شکل سنتی به دلیل کاهش نقدینگی نهادهای دولتی نظیر صندوق‌های بازنشستگی و... معمولا تقاضای خرید را کاهش و نسبت خریدار به فروشنده را تضعیف می‌کرد؛ در مجموع انتظار می‌رود در معاملات فردا شاهد ادامه رفتار فعلی بازار، نوسانات محدود، عمق کم بازار و بی میلی خرید در سهام بزرگ در کوتاه مدت را شاهد باشیم.

این فعال بازار سرمایه عنوان کرد: در مجموع می‌توان گفت در روزهای اخیر تحرکات در سهام کوچک و متوسط افزایش یافته است، کند شدن سرعت نتیجه گیری در روند احیای برجام عامل افزایش احتیاط و کاهش قدرت خریدار در صنایع بانک، خودرو شده است و انتشار هر خبری در روند پیشرفت برجام نوسانات شدیدی را در تایم کوتاه مدت برای نرخ ارز و صنایع تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی اظهار بیان کرد: پیشنهاد می‌شود در دوران رکود بازار سهام فعالان بازار با بررسی نکات بنیادی و شناسایی ابهامات مثبت و منفی در کنار رفتار سهم در تابلو معاملات و رعایت استراتژی معاملاتی، ریسک حضور خود در این مدل از بازارها را کاهش و درصد خطا را به حداقل تقلیل دهند، مطمئنا پس از کاهش ابهامات روند بازار متعادل و رفتار معاملاتی در کلیت صنایع منطقی و قابل تحلیل‌تر خواهد شد.