شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#سال آینده#اضافه#شدن#رشته#مسابقات#مشکات

حجت الاسلام محمدی در نشست خبری:

اضافه شدن دو رشته جدید به مسابقات سال آینده مشکات

اضافه شدن دو رشته جدید به مسابقات سال آینده مشکات

حجت الاسلام محمدی در نشست تشریح ابعاد مسابقه بین‌المللی فراخوانی قرآن مشکات ضمن اعلام اسامی برگزیدگان گفت: سال آینده دو رشته حفظ کل و قرائت را به مسابقات بین المللی اضافه خواهیم کرد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، نشست جمع‌بندی و تشریح ابعاد مسابقه بین‌المللی فراخوانی قرآن مشکات صبح امروز یکشنبه هشتم اسفند ماه با حضور حجت‌الاسلام مجتبی محمدی مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات و امام‌جمعه کوهسار برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که مسابقه به پایان رسیده‌است گفت: استقبال خوبی را از شرکت‌کنندگان شاهد بودیم و داوران از کشورهای مصر، سوریه و ایران به ارزیابی رقابت شرکت‌کنندگان پرداختند. همچنین از حمایت خیر قرآنی حسین نام آور قدردانی می‌کنیم.

وی در خصوص جزئیات اختتامیه گفت: اختتامیه این دوره از مسابقات ۱۱ اسفند ماه در حرم حضرت معصومه (ع) با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی و دعوت از مسئولین و علما برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: اجرای حسن سلطانی و تلاوت سید جواد حسینی و سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه قم و حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت آستان حرم حضرت معصومه (ع) از جمله برنامه‌های مراسم اختتامیه است.

مدیر عامل مؤسسه قرآنی مشکات عنوان کرد: این مراسم با تجلیل و اهدای جوایز به ده نفر از برگزیدگان صورت خواهد گرفت که در یکی از رتبه‌ها دو نفر امتیاز مساوی کردند و از هر دو نفر تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به جوایز این دوره گفت: جوایز به سه نفر برتر به صورت دلاری خواهد بود. نفر نخست هزار دلار، نفر دوم هفتصد دلار، نفر سوم پانصد دلار و باقی نفرات نیز مبلغ چهار میلیون تومان اهدا خواهد شد.

مدیر عامل مؤسسه قرآنی مشکات افزود: سال آینده در کنار مسابقات کشوری در رشته حفظ، ترتیل، مفاهیم و اذان رشته‌های قرائت تقلیدی و حفظ کل را به صورت بین المللی برگزار خواهیم کرد. همچنین اضافه شدن بخش بانوان در رشته حفظ کل از دیگر اقدامات ما خواهد بود.

وی با اعلام اینکه استان‌های خراسان، تهران، اصفهان و قم بیشترین استان‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات بوده‌اند، گفت: از داوران بین المللی تنها رضوان شریف از سوریه را اعلام کردیم اما با اعتراض مواجهه شده و سپس از طه عبدالوهاب و عبدالناصر مصری به عنوان دیگر داوران خارجی بهره مند شدیم.

وی به اعلام اسامی برگزیدگان به ترتیب حروف الفبا پرداخت و گفت: جلیل اشرفی از ایران، علی اکبربصائری از ایران، محمدجواد گلچین از ایران، احمدحسینی از ایران، مصطفی سواری از ایران، جمعه عبدالغنی از نیجریه، علیرضا مکاری از ایران، اکبرمهدی جوشقانی از ایران، سید امیر هاشمی از افغانستان، محمدجوادهاشمی از ایران و امیر یونسی ازایران به عنوان یازده برگزیده در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.