شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیگار#منابع#اخذ#عوارض#مازاد#ضروری#است

شهریاری در صحن مجلس:

اخذ عوارض مازاد از سیگار ضروری است

اخذ عوارض مازاد از سیگار ضروری است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: باید عوارض مازاد از سیگار اخذ شود و منابع حاصل از آن صرف قانون تعرفه گذاری پرستاری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی عصر امروز (۸ اسفند) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری تاکید فرمودند و لازم است دولت و مجلس انقلابی فرامین ایشان را در این زمینه اجرایی کنند. روز گذشته مجلس شورای اسلامی با اخذ عوارض مازاد از سیگار مخالفت کرد در حالی که قرار بود پول حاصل از اخذ عوارض مازاد از سیگار صرف اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این ما با کمبود آمبولانس در کشور مواجه هستیم و برای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم نیاز به اعتباراتی است و لازم بود پیشنهاد اخذ عوارض مازاد از سیگار به تصویب می‌رسید.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر شروع مصرف دخانیات و سیگار به شدت کاهش یافته و متأسفانه زنان هم به سمت مصرف سیگار رفته‌اند. علاوه بر این سالانه هزاران میلیارد تومان صرف درمان بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار می‌شود و مطابق با آمار بهداشت جهانی ایران کمترین مالیات دخانیات در دنیا را اخذ می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری تاکید فرمودند، لازم است در مصوبه روز گذشته مجلس پیرامون اصل عوارض مازاد از سیگار تجدید نظر شود تا این پول صرف قانون تعرفه گذاری پرستاری شود.