شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دیوان محاسبات#سال جاری

بذرپاش:

ارائه گزارش تفریغ بودجه اولویت کاری دیوان محاسبات است

ارائه گزارش تفریغ بودجه اولویت کاری دیوان محاسبات است

رئیس کل دیوان محاسبات کشور،ارائه گزارش تفریغ بودجه سال جاری در پایان تیرماه را مورد تاکید قرار داد و این موضوع را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های کاری دیوان محاسبات در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیوان محاسبات کشور، جلسه شورای معاونین به ریاست مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور و با حضور دادستان و سایر مقامات ارشد این سازمان، برگزار شد.

در این جلسه، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، عقلانیت را پررنگ‌ترین کلیدواژه در فرمایشات امام هفتم شیعیان دانست و با ذکر حدیث گهرباری از آن حضرت، حفظ آبروی مؤمنین را مورد توجه قرار داد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اقدام تحولی در ارائه گزارش‌های مرتبط با بودجه، ارائه گزارش تفریغ بودجه سال جاری در پایان تیرماه را مورد تاکید قرار داد و این موضوع را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های کاری دیوان محاسبات در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه و اجرای کامل قوانین، از دیوان محاسبات به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرو در این زمینه نام برد و در همین رابطه، توجه به قانون جمعیت در آزمون استخدامی دیوان را به عنوان یک مصداق، ذکر کرد.

موضوع مهم دیگری که از سوی رئیس کل دیوان محاسبات کشور به عنوان یک اولویت کاری اعلام شد، «سامانه نظارت الکترونیکی سنا» بود که در این باره، دستورات لازم صادر شد.

این سامانه، در راستای تحقق شعار «دیوان فناورانه مردم پایه» در حال بازطراحی و اجراست و طبق آن، برای تمامی دستگاه‌های اجرایی جهت ارسال صورت وضعیت حساب‌های خود، امکانات لازم فراهم خواهد شد.