به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا؛ اعضای شورای شهر تهران امروز در صحن علنی شورای شهر بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین و اخذ خسارت حمل بار اضافه وسایل حمل بار را در دستور کار قرار دادند.

در ابتدا شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: این لایحه برای افرایش نرخ خسارت حمل بار اضافه وسایل حمل باری است که سال گذشته به تصویب شورای شهر رسید. موضوع از این قرار است وسایل نقلیه که به دلیل بار اضافه موجب خسارت می شوند به وزارت راه و شهرسازی معرفی می شوند تا خسارت را پرداخت کنند.

وی گفت: شهرداری در این خصوص به دنبال درآمد زایی نیست بلکه حذف اضافه باری است که به شهر تهران و ابنیه آسیب وارد می شود. 

شفیعی تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است که عدد بیشتر از ۲۵ درصد را برای دریافت خسارت در نظر بگیریم چراکه باید خسارت از افرادی متخلف هستند دریافت کنیم، این ۲۵ درصد پوشش خسارتی را وسایل حمل بار وارد می‌کند ندارد. 

به دنبال آن تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، بیان کرد: وسایل حمل بار در سال های گذشته برای اینکه بتوانند با مبلغ کمتری بار بیشتری ببرند بار اضافه را حمل می کنند که باعث آسیب به شهر می شود. 

وی ادامه داد: این لایحه به تصویب رسید اما شدت و حدت در برخورد با این موضوع جدی نگرفتیم، شهرداری تهران و پلیس راه باید برخورد جدی با این افراد کنند وزارت راه نیز جدیت زیای داشته اند.

تشکری هاشمی بیان کرد: جلساتی را با سازمان پایانه ها و معاونت شهرسازی داشتیم و این لایحه چند اصلاح داشت، اصلاح اول در ارتباط با جداول است و پیشنهاد افزایش دریافت خسارت داده شده است. همچنین درباره نحوه گرفتن جرایم پیشنهاداتی داده شد که از طریق حساب شهرداری به حساب خزانه واریز شود. همچنین در لایحه گفته شده بود که از دستگاه پز برای پرداخت خسارت عمل کنند ‌که این تبصره حذف شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: خسارتی که از این افراد دریافت می شود برای بهبود نگهداری ابنیه و توسعه حمل و نقل عمومی صرف می‌شود همچنین ۵ درصد هم پلیس راهور پرداخت می‌شود.

وی درباره جداول فعلی دریافت خسارت از وسایل حمل بارها، گفت: درحال حاضر برای وسایل حمل بار دو محور خسارت از ۷۰ هزار تومان تا ۱۳۳ هزار تومان، برای وسایل حمل باری که محور دوم قوی تر است، خسارت از ۲۶ هزار تومان تا ۲۷۰ هزار تومان و برای وسایل نقلیه ۸ چرخ جریمه از ۱۲ هزار تومان تا ۲۲۰ هزار تومان است. 

تشکری هاشمی گفت: ما نباید خسارت را ارزان بگیریم این افراد به انبیه خسارت وارد کرده است و باید متناسب با خسارتی که وارد کرده بگیریم از آن‌ها خسارت بگیریم، پیشنهاد بنده افزایش ۴۰ درصدی دریافت خسارت است.

به پیشنهاد چمران رئیس شورای شهر تهران، سهم پلیس پلیس در خصوص دریافت خسارت از وسایل حمل بار که با حمل بار اضافه به شهر خسارت وارد می‌کنند ۱۰ درصد افزایش یافت و اعضای شورای شهر نیز رای دادند.

به پیشنهاد چمران دریافت خسارت از وسایل حمل باری که به شهر خسارت وارد می‌‌کنند دو برابر افزایش یافت و اعضای شورای شهر تهران نیز به آن رای دادند.

انتهای پیام/