شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اوکراین#سفارت ایران

بیانیه سفارت ایران درباره خروج شهروندان ایرانی از اوکراین

ایسنا/ سفارت کشورمان در بخارست اعلام کرد، براساس اعلام وزارت امور خارجه رومانی در کلیه مبادی ورودی به رومانی برای شهروندان ایرانی که قصد خروج از اوکراین را دارند روادید 15 روزه صادر می شود.

بیانیه سفارت ایران درباره خروج شهروندان ایرانی از اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی به اطلاع شهروندان ایرانی مقیم اوکراین که قصد خروج از اوکراین و ورود به رومانی را دارند، ترجیحا توصیه می نماید از مرز شمال شرقی رومانی گذرگاه مرزی اوکراین- رومانی وارد بخارست شوند.

یادآور می شود گذرگاه مرزی سیرت (SIRET) تا شهر سیرت 4 کیلومتر و از شهر سیرت تا شهر سوچه وا 32 کیلومتر  و از شهر سوچه وا تا بخارست 333 کیلومتر (7ساعت) و تا شهر کلوژ 302 کیلومتر (5 ساعت) است.

ملاحظات:

براساس اعلام وزارت امور خارجه رومانی در کلیه مبادی ورودی به رومانی جهت شهروندان ایرانی روادید 15 روزه صادر می شود.

- هموطنان می توانند پس از ورود به شهر سوچه وا به سمت بخارست پایتخت رومانی یا شهر کلوژ یکی از شهرهای بزرگ این کشور جهت تهیه بلیط هواپیما از مسیر بخارست - کلوژ-استانبول - تهران عزیمت نمایند، یادآور می شود در فرودگاه های شهرهای بخارست و کلوژ همه روزه پرواز در مسیر استانبول برقرار است.

-هموطنانی که همسر آن ها اوکراینی است و گذرنامه ایرانی ندارند، می توانند با مراجعه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست برای آن ها روادید یک ماهه ورود به ایران دریافت کنند.

-براساس هماهنگی به عمل آمده با بنیاد امام علی (ع) در بخارست، این بنیاد آمادگی خود را جهت مساعدت لازم به منظور اسکان موقت آن دسته از هموطنانی که مشکل اسکان در رومانی دارند، اعلام داشته است.

-مسیر تول از کشور مولداوی- اوکراین، مولداوی - رومانی (اطلاعیه شماره 4) به قوت خود باقی است اما براساس گزارش های دریافتی صدور روادید در کشور مولداوی با مشکلاتی همراه می باشد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست تمهیدات لازم به منظور تسهیل تردد و ارائه خدمات کنسولی را برای هموطنان گرامی فراهم کرده است.

هموطنان در صورت نیاز به هر گونه اطلاعات تکمیلی و حمایت لازم می توانند 24 ساعته با شماره همراه و واتس آپ اضطراری زیر تماس حاصل نمایند. شماره تلفن 0040761121802 و شماره واتس آپ 00989122442208.