علی قوی‌تن کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: به نظر من جشنواره فیلم فجر در 8 سال گذشته کاملاً پسرفت کرده و دچار افول شده است، به طوری که امروز این جشنواره را نهایتاً می‌توان یک جشن ساده دانست برای عده‌ای که تمایل به اجرای شو دارند، چرا که جشنواره به نوعی درگیر یک فضای مانکنی و نمایشی شده بود.

قوی‌تن تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر در سال‌های اخیر به طول از فرم جشنواره بودن خارج شد. هر جشنواره‌ای که در دنیا برگزار می‌شود اهدافی دارد که معمولاً فیلم‌هایی خاص در جهت اهداف این رویدادها نمایش داده می‌شوند. هر جشنواره از فکرهای تازه و نو حمایت می‌کند و طبیعی است که فیلم‌های صاحب فکر و اندیشه به این رویدادها راه پیدا کنند اما جشنواره فیلم فجر هیچ‌گاه در این هشت سال چنین شرایطی نداشته است و متأسفانه جشنواره ما با بی‌تدبیری کاملاً به قهقرا رفته است.

وی افزود: وضعیت امروز جشنواره فیلم فجر حاصل حمایت مسئولان سال‌‌های گذشته از سینمای مبتذل است و کاش در دوره جدید با مسئولان جدیدی که در سازمان سینمایی هستند بتوانیم به روزهای پر رونق سینمای ارزشمند و اندیشمند برگردیم. امیدوارم مسئولان جدید سینما و جشنواره فیلم فجر تمهیداتی بیندیشند که این رویداد مهم جایگاه واقعی خود را دوباره پیدا کند.

این کارگردان در پایان اظهار داشت: قطعاً رسیدن به این مهم، به آسانی ممکن نیست و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد چرا که آسیب‌های جدی در سال‌های اخیر به جشنواره فیلم فجر وارد شده است.

انتهای پیام //