مریم عرب، سرپرست تیم فوتبال بانوان زیر 19 سال، درباره آخرین وضعیت تیم برای شرکت در مسابقات جام کافا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: متاسفانه شرایط کرونا در این مدت به نوعی بود که در رده‌های پایه اردوهای زیادی تشکیل نشد اما از آنجایی که اکثر بازیکنان ما در لیگ دسته یک و لیگ برتر شاغل هستند از حیث آمادگی جسمانی وضعیت نرمالی داریم. این اواخر هم با همکاری فدراسیون و پیگیری کمیته بانوان قرار شد یک اردوی متصل به اعزام داشته باشیم که صرفا تیم بتواند به یک هماهنگی لازم برسد.

وی افزود: 17 اسفند عازم مسابقات خواهیم شد. در حال حاضر اردوها برقرار است و تیم هم به نوعی در قرنطینه به سر می برد. فقط یک بازی معوقه از لیگ دسته یک داریم که تعدادی از بازیکنان برای شرکت در این بازی از اردو خارج خواهند شد. 10 اسفند هم 20 نفر اصلی را معرفی خواهیم کرد، بازیکن هایی که بار اصلی تیم را به دوش خواهند داشت. امیدوارم در بین این بازیکنان تست هیچ یک از آنها مثبت نشود تا بتوانیم با تمام قوا در مسابقات حاضر شویم.

عرب با اشاره به تیم‌های شرکت کننده توضیح داد: ما همیشه در مسابقات جام کافا حاضر بودیم. این دوره هم تیم های ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان رقبای ما خواهند بود که البته ازبکستان حریف سرسخت تری است. روزی دو جلسه تمرین داریم و قطعا بعد از انتخاب لیست نهایی با تمرکز بیشتری ادامه خواهیم دادیم تا بتوانیم نماینده شایسته‌ای در این رویداد باشیم.

سرپرست تیم ملی در واکنش به عدم سابقه مربیگری سمیه محسنی «مربی گلرهای تیم ملی زیر 19 سال» گفت: محسنی از گلرهای خوب فوتبال ایران است، البته فکر می‌کنم ایشان دوره‌های مربیگری را هم پشت سر گذاشتند و اینگونه نیست که مدرک مربیگری نداشته باشند ولی این شرایط را هم در نظر بگیریم که اعزام تیم به نوعی اتفاقی بود و همین امر باعث شد کادر فنی زمان زیادی برای انتخاب مناسب‌تر نداشته باشد. محسنی به طور موقت و مقطعی فقط قرار است به ما کمک کند. قطعا برای ادامه همکاری کمیته فنی و کمیته بانوان فدراسیون بررسی‌های لازم را انجام و از شاخص‌ها استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام//