شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

رشد چشمگیر تجارت خارجی ایران در یازده ماهه امسال+جزئیات

کدخبر: 479147
اقتصادنیوز: معاون امور گمرکی گمرک ایران از رشد 38 درصدی تجارت خارجی ایران در یازده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت: تجارت خاجی ایران در یازده ماهه امسال به ۹۰ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

فرود عسگری اظهار کرد: وزن کالا‌های مبادله شده بین ایران و کشور‌های طرف معامله آن در یازده ماهه امسال ۱۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که نسبت به یازده ماهه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت.

 از این میزان ۱۱۲ میلیون و ۶۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون دلار سهم کالا‌های صادراتی بود که رشد ۱۰ درصدی در وزن و ۴۰ درصدی در ارزش آن‌ها را شاهد هستیم.

به گفته معاون امور گمرکی گمرک ایران، در این مدت ۳۶ میلیون و ۷۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۶ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار از کشور‌های مختلف وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد در وزن و ۳۶ درصد در ارزش رشد داشته است.

عمده واردات کشور در این مدت را کالا‌های اساسی، نهاده‌ها، ماشین‌آلات تولید، دارو و ملزومات پزشکی و کالا‌های ضروری تشکیل می‌داد که به منظور تأمین نیاز‌های ضروری مردم وارد شده است.