شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اوکراین#ترکیه

سفارت ایران در بلغارستان عبور هموطنان ایرانی مقیم اوکراین را تسهیل کرد

سفارت ایران در بلغارستان عبور هموطنان ایرانی مقیم اوکراین را تسهیل کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان با صدور بیانیه ای نحوه عبور هموطنان ایرانی مقیم اوکراین از قلمرو بلغارستان به سمت ترکیه را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سفارت ایران در صوفیه در این بیانیه نوشت: به اطلاع هموطنان ایرانی مقیم اوکراین که موفق به دریافت روادید عبور کشور رومانی شده و وارد قلمرو آن  کشور شده اند می رساند،   با هماهنگی های به عمل آمده امکان ورود موقت به بلغارستان با روادید عبور رومانی و عبور از خاک بلغارستان به سوی مرز ترکیه فراهم شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در صوفیه تمهیدات لازم به منظور تسهیل تردد و ارائه خدمات کنسولی را برای هموطنان گرامی فراهم کرده است

در بخشی دیگر از این بیانه آمده است؛ هموطنان گرامی در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی و حمایت لازم می توانند ۲۴ ساعته با شماره همراه و واتساپ اضطرای ۳۵۹۸۷۹۸۱۰۳۸۲ + تماس حاصل کنند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با تاکید بر تشکیل سریع ستاد بحران در محل این وزارتخانه در خصوص بحران اوکراین گفت که هماهنگی‌ها لازم میان صف و ستاد با هدف مدیریت بهتر اوضاع و تسهیل در خروج شهروندان ایرانی از کی‌یف در حال انجام است.

وی همچنین گفت که با شروع بحران و بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف از ۲۴ و ۲۵ بهمن اقدامات گسترده و متنوعی را در این خصوص انجام داده‌اند.

منبع: ایرنا