شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#آمریکا

روسیه می‌تواند یک ماهه کل اوکراین را بگیرد | پوتین هنوز دست به جنگ تمام عیار نزده است | هزاران سرباز روس در اوکراین پیاده نشده‌اند که دست خالی برگردند

علی بیگدلی معتقد است که پوتین هنوز وارد جنگ تمام‌عیار در اوکراین نشده و کار به اینجا هم نخواهد رسید؛ چرا که به‌نظر می‌رسد غرب و آمریکا چاره‌ای جز پذیرفتن خواست پوتین ندارند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین، حمله روسیه به اوکراین سوالات بسیاری را که پیش از آن برای بسیاری اهمیت نداشتند، جدی تر شد. اینکه « علت اصلی این جنگ چیست و اصلا پوتین به دنبال چیست و آیا موضع ایران در این باره مناسب بوده است ؟» و بسیاری پرسش های دیگر. علی‌ بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت وگو با همشهری آنلاین ضمن پاسخ به این سوالات وبیان اینکه «پوتین تنها راهش همین بود و کار دیگری نمی‌توانست بکند تا بتواند جلوی غربی‌ها را بگیرد» تاکید کرد که « پوتین هنوز دست به جنگ تمام عیار نزده وگرنه اوضاع الان به‌گونه‌ای دیگر بود.» 

این تحلیلگرد در ادامه افزود: غربی‌ها الان باید نوعی دیپلماسی پنهانی را عملی کنند؛ چرا که پوتین هزاران سرباز در اوکراین پیاده کرده و دیگر نمی‌تواند دست خالی برگردد و به اهداف خود در اوکراین نرسد. از نظر افکار عمومی هم پذیرفتنی نیست که او دست خالی از اوکراین برگردد. غربی‌ها هم با تحریم نمی‌توانند جلوی پوتین را بگیرند چرا که با آن تحریم‌ها هیچ وقت روسیه به ورشکستگی اقتصادی نمی‌رسد. با ادامه این روند، پوتین تا یک ماه آینده کل اوکراین را می‌تواند در اختیار بگیرد.

بیگدلی تاکید کرد: توجه کنیم که پوتین هنوز دست به جنگ تمام عیار نزده است وگرنه اوضاع الان به گونه ای دیگر بود. منظور از این است که غرب و آمریکا باید تعهد بدهند که اوکراین هیچ وقت به ناتو نخواهد پیوست. این چیزی است که غرب باید در یک سیاست ورزی پنهان به روسیه و پوتین بدهد چرا که پوتین به چیزی کمتر از این قانع نخواهد شد. بنابراین حالا وقت آن است که غربی ها تغییر سیاست بدهند. البته اگر می خواهند که پوتین مرد شماره یک جهان نشود.

متن کامل گفت وگو با بیگدلی را از لینک زیر بخوانید:

با این روند پوتین مرد شماره یک جهان می‌شود | غربی‌ها باید در یک دیپلماسی پنهان به خواست پوتین تن بدهند | ایران نمی توانست موضع دیگری داشته باشد