شهر خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لبنان رفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لبنان رفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در هفته فرهنگی ایران در بیروت، وارد لبنان شد. هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با هدف بسط گسترش و تعمیق مناسبات و مبادلات فرهنگی و هنری کشورها و همچنین معرفی و اشاعه جلوه‌های غنی تاریخ ایران زمین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته‌ فرهنگی ایران با عنوان «روزهای فرهنگی فجر» در لبنان، از دوشنبه (۹ اسفند۱۴۰۰) با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آغاز می‌شود.

آئین افتتاحیه هفته فرهنگی ایران در لبنان فردا در سالن آمفی تئاتر جمعیت هنرهای لبنان با حضور مسئولان فرهنگی و هنری دو کشور در بیروت برگزار خواهد شد.

برگزاری چند میزگرد و هم‌اندیشی، برپایی نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و هنرهای ایرانی به همراه پخش فیلم‌های ایرانی و شب موسیقی کشورمان از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان است.

هفته فرهنگی شامل عرضه مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و گسترده فرهنگی، هنری و علمی است که با حضور جمعی از هنرمندان و شخصیت های برگزیده فرهنگی و علمی  و هنری کشور به صورت سازمان یافته و در مدت معین با هدف بسط گسترش و تعمیق مناسبات و مبادلات فرهنگی و هنری معرفی و اشاعه جلوه های غنی فرهنگی و هنری تاریخی، ایرانی و اسلامی در سایر کشورها از سوی اداره کل همکاری‌های فرهنگی و هنری و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ و برگزار می‌شود.

در این هفته‌ فرهنگی، نشست‌ها و گفت‌وگوی ادیان و گفت‌وگوهای فرهنگی و هنری، گفت‌وگوهای علمی و دانشگاهی در کنار گفت‌وگو در حوزه ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و گفت‌وگوهای ادبی و شعری با همتایان و هم صنف‌های خودشان برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرهنگی و هنری و دوره‌های دانش افزایی و توانمند سازی زنان و مشاغل خانگی هنری از دیگر برنامه‌های این سفر است.

۵۷۲۴۵