به گزارش برنا؛ عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم رونمایی از کتاب «راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران» گفت: این کتاب یک راهنمای گردشگری بسیار ارزشمند است. تهران با قدمت ۲۳۶ساله‌ای که دارد در مرکز عمده‌ترین تحولات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بوده است. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: مردم برای گردشگری به نقاط مختلف کشور می‌روند که درست است، اما به همه آن‌ها توصیه می‌کنم برای گردشگری تهران را هم انتخاب کنند ،پایتخت برای تهرانی‌ها و هم برای سایر استان‌ها یکی از بهترین و متنوع‌ترین سوژه‌های گردشگری است که کمتر به این مسئله توجه شده است.

 ضرغامی تصریح کرد: تهران بسیار دیدنی است، خود تهرانی‌ها بسیاری از نقاط دیدنی و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی را نمی‌شناسند، این یک خلا مهم در حوزه گردشگری بود که الان با زحماتی که آقای جانفشان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران و همکارانشان انجام دادند، کتاب ارزشمندی با عنوان "راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران" طراحی و چاپ شده است. 

وی ادامه داد: برجستگی مهم این کتاب مهندسی بسیار خوبی است که روی مسیرهای مختلف گردشگری انجام شده است. اگر بخواهید تعداد زیادی از آثار را در تهران ببینید از روی این کتاب می‌توانید، یک مسیر را انتخاب کنید و بازدید کنید که باعث صرفه‌جویی وقت می‌شود؛ همچنین هارمونی و هماهنگی مناطق را به خوبی می‌توانید حس کنید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: در تعطیلات نوروز با توجه به این که تهران خلوت است فرصت خوبی برای بازدید از آثار تاریخی این شهر است و مردم می‌توانند با یک برنامه‌ریزی خوب و با استفاده از این کتاب  تهران‌گردی کنند !

کتاب «راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران»، هشت مسیر پیاده گردشگری در بافت تاریخی تهران، مسیر راسته‌های بازار تهران، چهار محور خیابان ولیعصر، مرکز شهر، سید خندان، غرب، محور گردشگری زیارتی، سیاحتی شهر ری، سه مسیر پیاده گردشگری در شمیران و مسیرهای کوهپیمایی تهران را روایت می‌کند.

 

انتهای پیام/