حمیدرضا غزنوی در گفت و گو با برنا درباره مشکلات پیرامون کسب و کارها برای دریافت مجوز گفت: در این بخش ما طی سال های گذشته ظرفیت های قانونی قابل توجهی داشتیم اما به دلیل نبود زیرساخت ها هموار با مشکل مواجه بوده ایم. کسب و کارهای خرد و متوسط که پاشنه آشیل اقتصاد هستند از این جهت دچار مشکلات عدیده ای بودند. در عین حال صدور سهل و راحت مجوز برای کسب و کارها در دنیا برای یک اقتصاد مزیت محسوب می شود که متاسفانه کشور ما دارای رتبه پایینی در این بخش بود. 

این تولید کننده در ادامه با تقدیر از همکاری همه بخش ها برای اجرای این طرح وقانون نیز بیان کرد: خوشبختانه با تصویب این طرح در مجلس و همکاری و حمایت وزارت اقتصاد و همچنین سایر وزارتخانه می توانیم منتظر روزهای خوب برای کسب و کارها باشیم.

غزنوی همچنین متذکر شد: در خصوص صدور مجوز باید بگویم که بنگاه های بزرگ و پیشران در این خصوص هرچند کمی دچار مشکل می شدند اما آسیب زا نبود اما بنگاه های خرد و متوسط به شدت در نتیجه روند صدور مجوز طی سال های گذشته با مشکل مواجه بودند. در واقع اقتصاد ما از همین بنگاه های خرد و  متوسط تشکیل شده است.

وی در ادامه در خصوص نقش دولت در اجرا، حمایت و نظارت این طرح نیز گفت:  قطعا نمی توان دولت را به صورت کامل کنار گذاشت. دولت باید نقش نظارتی، رگولاتوری و حاکمیتی خود را داشته باشد، یعنی دولت باید در جایگاه خودش باشد و بتواند به عنوان یک هدایتگر در اقتصاد نقش درست خود را ایفا کند. دروقاع دولت نباید به صورت مستقیم به گونه ای که الان هست خود را درگیر اقتصاد کند.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران در ادامه تاکید کرد: در بخش کسب و کار،هم در ارائه مجوز و هم نظارت بر عملکرد بنگاه ها باید طبق یک چارچوبی حرکت شود و دولت موظف به ایفای نقش در این قسمت هست. در گذشته، برای صدور مجوزها به صورت کیفی برخودر میشد. رفتارها به صورت شخصی و جزیره ای بود و کارآفرینان متفاوت دیده می شد که این مساله برای این افراد به شدت مشکل آفرین بود اما اکنون با راه اندازی سامانه ملی کسب و کار این مشکلات رفع می شود. در خصوص مخالفت برخی از وزارتخانه ها نیز باید دید بر اساس چه دیدگاهی مخالفت می شده و یک بررسی دقیق در این زمینه صورت بگیرد و مشکل نیز رفع شود اما به طور کلی به نظر می رسد، دیگر مانعی برای اجرای و ایجاد درگاه ملی کسب و کار و سهولت در دور مجوزها نباشد. 

غزنوی در پایان اظهار داشت: من حتی اطلاع پیدا کردم که برخی از وراتخانه ها که در این زمینه مشکل داشتند به دلیل حمایت رسانه ای بسیار خوبی که از این طرح شد، تقریبا مشکل حل شده  و نهادی نیست که مخالف باشد.البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که، همیشه هر تغییری مقابل انمقاومت هایی صورت می گیرد، که متاسفانه همین مسائل سبب عقب ماندگی ما در دنیا در بخش کسب و کار شده است.وقتی درگاه ملی صدور مجوز کار خود را شروع کند، دیگر شاهد امضاهای طلایی و برخودرهای سلیقه ای و شخصی در صدور مجوز برای کسب و کارها نخواهیم بود. البته باید مرتب روند اجرای طرح رصد شود تا مشکلی پیش نیاید.