شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#روسیه#اوکراین

آلمان تحریم‌های اتحادیه اروپا را علت مسدود شدن بانک‌های روسی اعلام کرد

آلمان تحریم‌های اتحادیه اروپا را علت مسدود شدن بانک‌های روسی اعلام کرد

وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که تحریم های اتحادیه اروپا به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین منجر به مسدود شدن تقریباً کامل فعالیت بانک‌های روسی در کشورش شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان روز جمعه اعلام کرد که تحریم های اتحادیه اروپا به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین منجر به مسدود شدن تقریباً کامل فعالیت بانک‌های روسی در کشورش شده است.

لیندنر گفت که تنها تراکنش‌هایی که هنوز مجاز هستند، مربوط به معاملاتی می‌شود که توسط شرکت های آلمانی برای پرداخت هزینه گاز روسیه صورت می‌گیرند.

این وزیر آلمانی در ادامه گفت: در حال حاضر محاصره کامل بانک های روسیه وجود دارد. بنابراین، گردش مالی تجاری با شرکت‌های روسی عملا مسدود شده است.

وی افزود: در برخی موارد، معاملات همچنان امکان پذیر است. به عنوان مثال، پرداخت هزینه تامین گاز صورت می‌گیرد تا شرکت‌های آلمانی بتوانند به شرکت‌های تابعه خود در روسیه نقل و انتقالات (مالی) را انجام دهند.

لیندنر در ویدئویی که روز جمعه در حساب توییتر وزارت دارایی آلمان منتشر شد، اضافه کرد که آلمان تامین انرژی را تضمین کرده و برای عواقب احتمالی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه آماده است.

با این حال، وی اذعان کرد که دولت آلمان در حال حاضر مطمئن نیست که این تحریم‌ها چه پیامدهای دقیقی خواهد داشت و می‌تواند منجر به تورم بیشتر شود.

به گفته لیندنر، اتحادیه اروپا می‌تواند تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند، اما این اتحادیه باید مطمئن می‌شد که این تحریم‌ها به‌طور خاص فقط بر اقتصاد روسیه تأثیر می‌گذارد.

دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد که هیچ تحریمی علیه بخش انرژی روسیه برنامه ریزی نشده است، چرا که چنین اقداماتی می تواند به برلین بیشتر از مسکو آسیب برساند.

انتهای پیام/