شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#رئیس جمهور

ضمن درخواست حذف روسیه از سوئیفت؛

زلنسکی: امیدوارم آلمان و مجارستان شهامت داشته باشند

زلنسکی: امیدوارم آلمان و مجارستان شهامت داشته باشند

رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه نیروهایش هنوز کنترل کی یف را به دست دارند، گفت امیدوارم آلمان و مجارستان شهامت کافی را برای حمایت از طرح حذف روسیه از سوئیفت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی مدعی شد: ما استقامت کردیم و به مقابله با دشمن ادامه می‌دهیم. ما همچنان کنترل کی یف و مناطق مهم پیرامون آن را به دست داریم. دشمن می‌خواست بر مرکز کی یف سیطره یابد و دست نشانده‌های خود را در دونتسک به قدرت برساند اما ما برنامه‌هایش را متوقف کردیم.

زلنسکی ادامه داد: نبردهای سخت برای دفاع از کی یف در جریان است و دشمن برای به دست گرفتن کنترل آن از پهپاد و زره پوش‌ها استفاده می‌کند. دشمن با انواع سلاح‌ها مناطق و ساختمان‌های غیر نظامی را هدف قرار می‌دهد. حمله به ساختمان‌ها و مراکز غیر نظامی دلیل و علت قابل قبولی برای همه جهانیان است تا در کنار ما علیه اشغالگری وحشیانه روسیه بایستند.

وی در ادامه ضمن درخواست از متحدان اروپایی و غربی برای حمایت از طرح حذف روسیه از نظام بین المللی مبادلات بین بانکی (سوئیفت) افزود: امیدواریم آلمان و مجارستان شجاعت و شهامت کافی برای حمایت از طرح حذف روسیه از سوئیفت را داشته باشند. این در حالی است که ایتالیا از حذف روسیه از سوئیفت حمایت کرده و اعلام کرده است کمک‌های دفاعی خود را در اختیار ما قرار می‌دهد. ما حمایت کامل اتحادیه اروپا برای اخراج روسیه از سوئیفت را به دست می‌آوریم.

رئیس جمهور اوکراین تأکید کرد: ملت اوکراین حق دارد به عضویت در اتحادیه اروپا دست یابد و تأیید عضویت ما در این اتحادیه نشان دهنده حمایت آنها از ما خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: من درخواست بر زمین گذاشتن سلاح را مطرح نکرده‌ام؛ هر آنچه را که می‌شنوید تصدیق نکنید. نیروهای مسلح نماد حقانیت ما هستند و این سرزمین ما است، فرزندان ما در آن هستند و ما از آن دفاع خواهیم کرد.

زلنسکی اظهار داشت: من به ملت روسیه می گویم این جنگ باید پایان یابد و ما شاهد اعتراضات شما علیه جنگ هستیم. به نیروهای مسلح اوکراین هم اطمینان می‌دهم که ما پیروز خواهیم شد.