شهر خبر

برخواه:

بهداد سلیمی با فرافکنی، شکست خود را توجیه می‌کند

بهداد سلیمی با فرافکنی، شکست خود را توجیه می‌کند

محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران، پاسخ انتقاد بهداد سلیمی از عملکرد او در رقابت‌های جهانی ازبکستان را داد.

به گزارش مشرق، بهداد سلیمی به تازگی و پس از کسب نایب‌قهرمانی تیم فولادین ذوب آمل در لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های ایران به عملکرد برخواه در رقابت‌های جهانی ازبکستان انتقاد کرد: «تعداد مصدومیت‌هایی که در تیم ملی به وجود آمد، باعث متضرر شدن تیم‌های حاضر در لیگ شد و اکنون آقای برخواه سرمربی تیم ملی باید پاسخگوی این مسئله باشد. من به عنوان یکی از مربیان تیم‌های حاضر در لیگ که از این مسئله ضرر زیادی دیده، از برخواه جواب می‌خواهم که این چه نوع مدیریت و مربیگری بوده که ملی‌پوشان زیادی مصدوم شده‌اند؟»

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با ابراز ناراحتی از صحبت‌های سلیمی گفت: «من دوست ندارم وارد فضای بداخلاقی که این دوستان از سال ۲۰۱۲ و پس از بازی‌های المپیک لندن راه انداخته‌اند، شوم. در صورتی که رشته وزنه‌برداری یک رشته پهلوانی است و نباید در آن حرمت‌شکنی صورت بگیرد.»

او با ذکر این مثال که از کوزه همان برون تراود که در اوست‌؛ تأکید کرد: «من از سلیمی انتظار شنیدن حرف‌های قشنگ را ندارم. او در لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور هم نتیجه را باخت و هم اخلاق را. درخصوص صحبت‌های سلیمی نسبت به مصدومیت‌های ملی‌پوشان باید بگویم آسیب‌دیدگی جزو لایفنک ورزش قهرمانی وزنه‌برداری است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۵ و چند روز پیش از اعزام تیم ملی به رقابت‌های جهانی آمریکا، خود ایشان از ناحیه رباط و زانو دچار مصدومیت شد و سعید محمدپور دیگر ملی‌پوش کشورمان از ناحیه آرنج دچار مصدومیت شد و دیگر ملی‌پوشان نیز با آسیب‌هایی جزئی روانه مسابقات شدند و آن نتایج حاصل شد.»

برخواه در ادامه به وضعیت تیم ملی در رقابت‌های جهانی ازبکستان و نتایج کسب شده در آن اشاره می‌کند: «واقعیت این است که تیم اعزامی به تاشکند یکی از بهترین نتایج تاریخ وزنه‌برداری کشورمان را در این مسابقات کسب کرد. اخلاق و مرام من اینچنین نیست که از خودم تعریف کنم، ولی رفتارهای ناجوانمردانه برخی افراد مرا وادار می‌کند از عملکردم دفاع کنم. تیمی که به ازبکستان رفت، تیمی متشکل از وزنه‌برداران جوان بود که اکثریت‌شان برای اولین بار دوبنده تیم ملی را برتن می‌کردند و در پایان سه نفر از آنان روی سکوی قهرمان ایستادند. رسول معتمدی و میرمصطفی جوادی علاوه بر کسب مدال، جزو بهترین‌های این مسابقات قرار گرفتند. امیر حقوقی نیز یکی از وزنه‌برداران کشورمان بود که روی سکو ایستاد، ضمن اینکه علیرضا یوسفی نیز چهره بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. با این نتایج آقایان می‌گویند وزنه‌برداری در وضعیت بد و بحرانی قرار گرفته و سؤال من این است که چه کاری باید انجام می‌دادیم که ندادیم؟»

برخواه در ادامه گفت‌: «شما به تیم‌هایی که بهداد سلیمی در سال‌های اخیر به عنوان سرمربی در لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های ایران داشته، نگاه کنید. این تیم‌ها بالاترین میانگین سنی را داشته‌اند و او امسال بدترین ارنج را برای تیمش در نظر گرفته بود. سلیمی به این دلیل در لیگ نتیجه نگرفت که ارنجش ضعیف بود و در تیم بستن خوب کار نکرد و در طول مسابقات فشار بسیاری روی ملی‌پوشان این تیم وارد کرد.»

برخواه با انتقاد از عقد قرارداد سلیمی با سعید محمدپور و همایون تیموری بیان کرد: «این ضعف سلیمی بود که با وزنه‌بردارانی قرارداد بست که نتوانست از آنان در لیگ استفاده کند. مصطفی جوادی و سیدایوب موسوی دو ملی‌پوش تیم فولادین‌ذوب آمل در هر سه هفته لیگ برای سلیمی وزنه زدند و درباره آیت شریفی دیگر ملی‌پوش تیم فولادین سؤال من از سلیمی این است که مبلغ قرارداد شریفی چقدر بوده که انتظار داشتید او در هفته سوم نیز برای شما وزنه بزند؟»

برخواه خطاب به سلیمی درباره نتایج تیم فولادین‌ذوب آمل در لیگ اظهار داشت‌: «کسب عنوان نایب‌قهرمانی تیم فولادین‌ذوب از ناتوانی و ضعف شما بوده است، حداقل شهامت داشته باشید و ضعف خود را بپذیرید و تقصیر را به گردن دیگران نیندازید. متأسفانه عامل بداخلاقی در رشته وزنه‌برداری همین افراد هستند.»

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران، سلیمی را به عادت فرافکنی متهم کرد و گفت‌: «متأسفانه سلیمی هر جا که نتیجه نمی‌گیرد، دیگران را متهم می‌کند. چه زمانی که او وزنه می‌زد و چه اکنون که او در عرصه دیگر فعالیت می‌کند. این عادت را داشت که مسئولیت ضعف‌های خود را نپذیرد و انگشت اتهام را به سمت دیگران بگیرد ولی من دوست ندارم مثل این افراد بداخلاقی کنم.»

برخواه به وضعیت امیر عزیزی ملی‌پوش تیم فولادین‌ذوب آمل اشاره کرد و گفت‌: «پیش از برگزاری هفته اول لیگ و اعزام تیم ملی به رقابت‌های جهانی ازبکستان، بهداد سلیمی و آیدین نصرتی مربیان تیم فولادین با حضور در اردوی تیم ملی از وضعیت ملی‌پوشان این تیم جویا شدند که من عنوان کردم عزیزی از ناحیه آرنج در اردوی بابلسر اندکی مصدومیت دارد و در هفته اول لیگ فشار زیادی به این وزنه‌بردار وارد نکنید. ولی این آقایان چنان فشاری به عزیزی وارد کردند که من در رقابت‌های جهانی تمام هوش و حواس خود را معطوف گرفتن وزنه برای این وزنه‌بردار کرده بودم که دچار مصدومیت نشود. علت تشدید مصدومیت عزیزی همان فشاری بود که سلیمی بر او در هفته اول لیگ وارد کرده بود که باعث شد روز مسابقه جهانی همه هوش و حواس ما روی امیر عزیزی باشد تا بتواند مسابقه را به پایان برساند و عملکرد موفقی داشته باشد.»

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پایان با زیر سؤال بردن عملکرد سلیمی در لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور تأکید کرد: «سلیمی هنگام برگزاری لیگ، حتی یک اردوی کوتاه برای تیم فولادین‌ذوب آمل تشکیل نداد که این امر حاکی از عدم داشتن برنامه و کم‌کاری از سوی اوست و یکی از عوامل عدم نتیجه‌گیری او همین است.»

منبع: روزنامه خبر ورزشی