شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#ستاره پرسپولیس#تهران#دوشنبه

کرمانی مقدم: داوود فنایی باید به حامد لک کمک کند، برگردد

ستاره پرسپولیس قهرمان ملی است/ یحیی باید دوباره به بازیکن تیمش اعتماد کند

پرسپولیس که فاصله اش با صدر جدول به ۵ امتیاز رسیده است باید روز دوشنبه در تهران به مصاف مس رفسنجان برود.

ستاره پرسپولیس قهرمان ملی است/ یحیی باید دوباره به بازیکن تیمش اعتماد کند
خبرورزشی -

خبرورزشی- مرتضی کرمانی مقدم ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ معتقد است شاگردان یحیی گل محمدی باید برنده این دیدار شوند تا از کورس قهرمانی دور نشوند. بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس همچنین درخصوص مسائل دیگر هم با خبرورزشی گفت و گو کرد که در زیر می توانید بخوانید.

* درحال حاضر فاصله امتیازی پرسپولیس با استقلال به عدد ۵ رسیده است. این نگران کننده نیست؟

- در نیم فصل دوم جایی برای اشتباه نیست. شما وقتی یک گل از تیم حریف آن هم در خانه گل گهر جلو می افتید باید بتوانید آن را حفظ کنید اما یک اشتباه این فرصت را از پرسپولیس گرفت.

* یحیی گل محمدی هم خیلی از این بابت ناراحت بود و از حامد لک گلایه کرد؟

- یحیی گل محمدی حق دارد نگران و ناراحت باشد. او حالا یک مربی سرد و گرم چشیده است و خوب می داند ۳ امتیاز بازی با گل گهر سیرجان چقدر می توانست به تیمش کمک کند. به هر حال حامد لک هم یک انسان است و هرکسی ممکن است روزی اشتباه کند. الان وظیفه داوود فنایی سنگین تر می شود و باید حامد را از لحاظ روحی و روانی برگرداند.

* برخی ها نیز معتقدند بهتر است به احمد گوهری بازی داد و حامد لک را نیمکت نشین کرد؟

- البته در این زمینه نظر نهایی را سرمربی پرسپولیس می دهد ولی معمولا گلر اول یک تیم را با یک اشتباه نیمکت نشین نمی کنند. همین حامد لک فصل گذشته بیشترین کلین شیت را داشته است. باید باز هم به او اعتماد کرد و روحیه داد.

* این روزها صحبت های زیادی درخصوص سربازی دو بازیکن استقلال و همین طور معافیت وحید امیری انجام می شود. نظر شما چیست؟

- به نظرم این موضوع خیلی کشدار شده است. باید تابع قانون بود و دید قانون چه می گوید؟ من به پرسپولیسی ها هم پیشنهاد می کنم وارد این بازی نشوند و همه چیز را به قانون بسپارند. وحید امیری هم به صورت کاملا قانونی معافیت گرفته است ضمن آن که از نظر همه ما او یک قهرمان ملی است. این صحبت ها در مورد چنین بازیکنی قشنگ نیست.

* منظور شما صحبت های مربی بدنساز استقلال است؟

- من اسمی نمی آورم اما وحید امیری در این سال ها خودش را ثابت کرده است. او از لحاظ فنی و اخلاقی سرآمد است و باید با احترام در موردش صحبت کرد. البته لزومی هم نمی بینم به هر صحبتی جواب داد و یکسری مسائل را باید ندید و فراموش کرد.

* بازی بعدی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان است. این دیدار را چطور می بینید؟

- بازی فوق العاده سختی است. مس رفسنجان به نوعی پدیده فصل جاری است که مقابل تیم های بزرگ نمایش خوبی ارائه داده است. در لیگ امسال همه تیم ها جلوی پرسپولیس انگیزه دارند و می خواهند قهرمان ۵ دوره گذشته لیگ برتر را شکست بدهند اما این مسابقه در تهران برگزار می شود و پرسپولیس محکوم به شکست دادن مس رفسنجان است!

* پیش بینی شما از نتیجه این دیدار چیست؟

- بازی رفت در رفسنجان با تساوی یک بریک به پایان رسید که البته در زمین حریف بود. حالا به نظر می رسد شانس پرسپولیس در تهران برای پیروزی بیشتر باشد. من فکر می کنم با اختلاف یک گل برنده شویم.

* شانس کدام بازیکن برای گلزنی بیشتر است؟

- حامد پاکدل این هفته ها خیلی سرحال و تشنه گلزنی نشان داده است. او به همراه مهدی ترابی که در دیدار رفت هم موفق به گلزنی شد شانس های اصلی باز کردن دروازه مس رفسنجان هستند. هر چند دست کم گرفتن تیم مس رفسنجان بسیار خطرناک است و امیدوارم بچه ها با تمرکز کامل مقابل این تیم خوب صف آرایی کنند.