شهر خبر

محسن بنگر:

همیشه دلم می‌خواست با ستاره پرسپولیس هم تیمی باشم/ سپاهان شاید قهرمان لیگ را مشخص کند/ مدافع پرسپولیس را باید در دربی دید

مدافع سابق پرسپولیس می‌گوید دربی پیش رو در تعیین قهرمان لیگ برتر بسیار تاثیرگذار است.

همیشه دلم می‌خواست با ستاره پرسپولیس هم تیمی باشم/ سپاهان شاید قهرمان لیگ را مشخص کند/ مدافع پرسپولیس را باید در دربی دید
خبرورزشی -

خبرورزشی- این درحالی است که اول فصل محسن بنگر همواره شانس پرسپولیس و سپاهان را بیشتر از استقلال می دانست. به همین بهانه با کاپیتان سابق پرسپولیس هم کلام شدیم؛

* اوایل فصل معتقد بودید قهرمان از میان پرسپولیس و سپاهان مشخص می شود اما حالا استقلال صدرنشین لیگ برتر شده است؟

- هنوز ۱۱ هفته دیگر باقی مانده است. البته استقلالی ها هم خوب کار کردند و خیلی کم گل خوردند. با این وجود من فکر می کنم بازی دربی خیلی می تواند تأثیر گذار باشد.

* چه طور؟

- برنده دربی می تواند قهرمان لیگ برتر شود. این بازی ۶ امتیازی و بسیار حائر اهمیت است. البته سپاهان هم می تواند تعیین کننده باشد. سپاهان هم با پرسپولیس و هم استقلال بازی دارد و رقیب سرسختی است.

* محرم نویدکیا دوست صمیمی شما استعفا داد اما مدیران باشگاه سپاهان مخالفت کردند؟

- محرم نویدکیا یک بازیکن بزرگ و پرافتخار یا به عبارتی بهتر سرمایه باشگاه سپاهان است. این حق را دارد که سپاهان حداقل یک فصل به پایش بماند.

* شما که شناخت کافی از نویدکیا دارید فکر می کنید چرا استعفا داد؟

- من درجریان چند و چون ماجرا نیستم اما می دانم محرم انسان صادق و راستگویی است. او دلیل این کار را هواداران سپاهان و ناراحتی آنها اعلام کرد و استعفا داد. با این حال باشگاه سپاهان فکر می کنم بهترین تصمیم را گرفتند.

* برگردیم به پرسپولیس! چرا خط دفاع و حامد لک آن اشتباه مهلک را جلوی کی روش استنلی مرتکب شدند؟

- مگر می شود در فوتبال اشتباه نکرد؟ همه چیز در صدم ثانیه اتفاق می افتد و بعد شما قضاوت می شوید. شاید الان که بازی را دیده ایم بگوییم حامد لک نباید خروج می کرد و اگر سرجایش می ایستاد اتفاقی نمی افتاد یا اینکه مدافعان چرا تیم را بالاتر نبردند و از این حرف ها اما فوتبال بازی لحظه هاست. گل گهر سیرجان تیم پرمهره و خوبی است. آنها هم نمی خواستند در خانه شکست بخورند و جنگنده ظاهر شدند.

* این روزها خیلی ها از وحدت هنانوف مدافع جوان و تاجیک پرسپولیس تعریف و تمجید می کنند. نظر شما در این رابطه چیست؟

- وحدت هنانوف نشان داده مدافع خوبی است اما برای قضاوت او باید چند بازی دیگر به ویژه دربی یا بازی های سنگین مثل سپاهان را دید. البته به نظرم خرید خوبی است و توانسته است خودش را به ترکیب تیم تحمیل کند.

* و رامین رضاییان؟

- رامین حالا یک بازیکن با تجربه است. او چند سالی از ایران دور بوده ولی فضای پرسپولیس را خوب می شناسد و خیلی زود با تیم هماهنگ شد. امیدوارم در ادامه فصل بتواند به تیم کمک کند.

* روزی شما در دفتر خبرورزشی از بازیکن جوانی تعریف و تمجید کردید که هنوز اسم و رسمی در فوتبال ایران پیدا نکرده بود اما او را آینده دار توصیف کردید. خاطرتان هست؟

- نمی دانم! منظورتان کیست؟!

* مهاجمی که در دفتر خبرورزشی گفتید اصلا دوست ندارید در بازی های تمرینی روبرویش بازی کنید. یک راهنمایی می کنیم که الان لژیونر است؟

- آهان مهدی طارمی! با دیدن اولین تمرین متوجه شدم مهدی طارمی با بقیه فرق می کند. خیلی قدرتمند و تنومند بود و در کنار فیزیک عالی از تکنیک، هوش و ضربه توپ خوبی هم برخوردار بود. معمولا در بازی های تمرینی پرسپولیس که با کُری خوانی هم همراه بود سعی می کردیم همیشه مهدی را در تیم خودمان یارکشی کنیم! این روزها هم می بینیم او ستاره پورتو است. در بازی مقابل لاتزیو هم کولاک کرد و همه ما ایرانی ها به مهدی طارمی افتخار می کنیم.