به گزارش برنا، على صانعى، سرمربی تیم ملی فوتسال جوانان کشورمان پیرامون قهرمانی در تورنمنت کشورهاى آسیای مرکزی (کافا)، گفت: با توجه به تغییرات همیشگی بازیکنان در رده‌های سنی مختلف، تنها 6 نفر از بازیکنان قبلی تیم کنار هم تمرین کرده بودند. در اولین اردو، تعداد بازیکنان را به 20 نفر رساندیم و اردوی دوم هم به خاطر دیدارهای تیم ملی فوتبال برابر عراق و امارات‌ لغو شد.در اردوی سوم هم 14 نفر نهایی را معرفی کردیم.

صانعى اضافه کرد: بازیکنان ما پنج جلسه کنار یکدیگر تمرین کردند. تعویض مداوم بازیکنان رده‌های پایه باعث می‌شود تیم‌ها نیاز به دیدارهای تدارکاتی داشته باشند و تورنمنت کافا هم سطح بسیار خوبی داشت. تیم جوانان افغانستان مدعی است و سابقه نایب قهرمانی آسیا را دارد. ازبکستان به دلیل عملکرد تیم ملی بزرگسالان خود مطرح است و در رده پایه هم عملکرد خوبی دارد.

سرمربی تیم فوتسال جوانان در ادامه افزود: بازیکنان ما در مسابقات کافا آغاز بسیار خوبی داشتند اما نباید فریب این قهرمانی‌ها را بخوریم. مسابقات قهرمانی آسیا سطحی بالاتر و تیم‌های قدرتمندتری دارد و ایران مدعی اصلی قهرمانی این مسابقات است. باید از اشتباهات خود درس بگیریم و نقاط ضعف خود را برطرف و با آمادگی کامل در رقابت‌های آسیایی شرکت کنیم.

صانعی با اشاره به حضور در‌ تورنمنت کافا گفت: از کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال به خاطر حضور در تورنمنت کافا و همچنین از باشگاه‌هایی که بازیکنان خوبی پرورش داده اند، تشکر می‌کنم. تجربه ما و تلاش ملی پوشان باعث این قهرمانی شد، آنها برای اولین بار در تورنمنتی بین‌المللی به میدان رفتند و در بازی‌ها تمرکز خوبی داشتند. آنچه مسلم است مسابقات، سختی رقابت‌های قهرمانی آسیا را نداشت. با این حال چنین تورنمنت‌هایی برای رده پایه بسیار مفید است.

سرمربی تیم فوتسال جوانان با تمجید از برگزاری مسابقات کافا عنوان کرد: تورنمنت کافا مانند رقابت‌های آسیایی برگزار شد و بازیکنان در این شرایط، با بازی‌های رسمی آشنا شدند. جوانان وارد مسابقات شدند و بازی‌ها برای آنها عادی‌تر است. این تورنمنت دستاورد و تجربه خوبی برای ما به همراه داشت. تیم‌های آسیای میانه غالبا در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند و با یکی از این تیم‌ها همگروه می‌شویم. ما از همه بازیکنان دعوت شده استفاده و آنها را ارزیابی کردیم. هدف توسعه و پیشرفت فوتسال در است. خوشبختانه کمیته فوتسال نگاه مثبتی به رده های پایه دارد و ما را در این هدف مشترک کمک می کند.

انتهای پیام//