شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کالیفرنیا

به مدت ا ساعت و ۴۳ دقیقه ؛

بزرگترین هواپیمای جهان برای چهارمین بار پرواز کرد

بزرگترین هواپیمای جهان برای چهارمین بار پرواز کرد

هواپیمای عظیم «استراتولانچ» چهارمین پرواز آزمایشی موفقیت آمیز را پشت سر گذاشت و به مدت ۱ساعت و ۴۳ دقیقه در آسمان صحرایی واقع در جنوب ایالت کالیفرنیا پرواز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، استراتولانچ با عرض بال ۳۸۳ فوت به عنوان بزرگترین هواپیمای جهان شناخته می شود. این هواپیما از بندر هوافضای مجاوه در کالیفرنیا از زمین برخاست.

این هواپیمای Hشکل در کل به مدت یک ساعت و ۴۳ دقیقه پرواز کرد و به ارتفاع ۴۵۷۲ متری زمین رفت و حداکثر سرعت آن به ۱۷۸ مایل بر ساعت رسید. البته این هواپیما می تواند با سرعت ۵۳۰ مایل برساعت نیز حرکت کند.

چهارمین پرواز آزمایشی برای جمع کردن تمام قطعات مربوط به فرود در داخل هواپیما برای نخستین بار انجام شد اما به دلیل ارتعاشات و روشن شدن چراغ هشدار حدود یک ساعت پس از شروع پرواز، مدت زمان آن کوتاه شد.

با این وجود هواپیما به بندر هوایی مجاوه برگشت و ۴ بار از بالای آن گذر کرد تا عملکرد آن تضمین شود و قبل از فرود تمام سوخت اضافی آن نیز بسوزد.

۳ سرنشین یعنی دو خلبان و یک مهندس پرواز هنگام تست در این هواپیمای عظیم حضور داشتند.

استراتولانچ در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط شرکتی به همین نام ساخته شد . پلن آلن یکی از بنیانگذاران مایکروسافت این شرکت را تاسیس کرده بود. او تصمیم داشت در اواسط یا اواخر ۲۰۲۳ میلادی هواپیما را به طور کامل وارد مرحله عملیاتی کند.