شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#بیت کوین#دلار

هکرها هزاران دلار بیت کوین به اوکراین ارسال کردند

کمک های مالی از سراسر جهان به اوکراین سرازیر شده است. WatcherGuru، اوایل امروز توییت کرد که کمک های بیت کوین برای اوکراین از یک میلیون دلار فراتر رفته است.

زنده برگرد(Come Back Alive)، یک سازمان غیردولتی اوکراینی که به ارتش اوکراین کمک می کند، بیش از ۴۰۰۰۰۰ دلار بیت کوین در مدت ۱۲ ساعت دریافت کرد. علاوه بر این، داوطلبان و گروه های هکر نیز پول دریافت می کنند. بسیاری از این گروه‌ها در چند ساعت گذشته صدها و هزاران ارز دیجیتال دریافت کرده‌اند. رمزارز جمع‌آوری‌شده برای اهداف مختلفی از جمله تجهیز ارتش اوکراین به تسلیحات نظامی، تجهیزات پزشکی و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شود.

مدیر تیم “زنده برگرد”، Taras Chmut، اظهار داشت که چندین ماه است که کمک های مالی کوچکی دریافت کرده است. با این حال، زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، بیش از ۳۰۰۰۰۰ دلار تنها در عرض چند ساعت جمع شد. همچنین، این سازمان می گوید که این بودجه برای تامین مالی تجهیزات نظامی از جمله زره و کیت های پزشکی برای سربازان اوکراینی استفاده خواهد شد.

Come Back Alive تا همین اواخر کمک های فیات را در Patreon می پذیرفت. با این حال، صفحه Patreon آن از روز پنجشنبه بسته شده است. پاترئون توضیح داد که استفاده از خدماتش برای حمایت از بودجه نظامی برخلاف سیاست هایش است.

گزارشی که توسط Elliptic، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین منتشر شده است، نشان می دهد که ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش تامین مالی برای گروه های داوطلب در سراسر جهان به طور فزاینده ای محبوب می شوند.

Elliptic گفت:

    “ارز دیجیتال ثابت کرده است که یک جایگزین قوی و رو به رشد (برای ارز سنتی) است؛ به خصوص وقتی صحبت از کمک های مالی از کشورهای دیگر باشد.”

ارزهای رمزنگاری شده را می توان به صورت ناشناس ارسال و دریافت کرد. این همیشه به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ تلقی می شد. با این حال، در مواقع پریشانی، نقش مهمی در کسب حمایت مالی دارند. علاوه بر این، این ناشناس بودن به افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد حتی اگر شرکت‌های مالی اجازه انتقال وجه را ندهند، پول جمع‌آوری کنند.

 

منبع: آکادمی هلاکویی