شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زائران

هزاران زائران امام موسی کاظم(ع) رهسپار کاظمین شده‌اند

هزاران زائران امام موسی کاظم(ع) رهسپار کاظمین شده‌اند

آستان مقدس کاظمین با اشاره به افزایش شمار زائران امام موسی کاظم(ع) در آستانه سالروز شهادت امام هفتم، از روند خوب برگزاری مراسم سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هزاران زائر امام کاظم (ع) از هر سویی به سمت کاظمین رهسپار شده‌اند.

شمار زائران امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر است. در سال گذشته شمار زائران در شب شهادت امام کاظم (ع) و شب پیش از آن به اوج خود رسید اما امسال یک هفته پیش از سالروز شهادت ایشان شاهد حضور زائران بودیم.

 از سوی دیگر  آستان مقدس کاظمین اعلام کرد که مراسم کاظمین به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) به خوبی در جریان است.

«سعد الحجیه»، معاون دبیر کل عتبه کاظمیه در گفت‌وگویی با الفرات نیوز گفت: شمار زائران امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است و در سال گذشته شمار زائران در شب شهادت امام کاظم (ع) و شب پیش از آن به اوج خود رسید؛ اما امسال یک هفته پیش از سالروز شهادت ایشان شاهد حضور زائران بودیم.

وی افزود: امور با وجود شمار بالای زائران به خوبی در جریان است و همه امکانات برای این مراسم با همکاری موکب‌ها و هیئت‌ها فراهم شده است.

الحجیه پیش از این نیز اعلام کرده بود که زائران امسال و نسبت به سال‌های گذشته حضور گسترده و زودهنگامی در کاظمین داشتند و علت آن را کاهش ابتلاها به ویروس کرونا اعلام کرد.

پیشتر نیز تولیت آستان مقدس کاظمین، اعلام کرد که حدود هزار موکب شامل موکب‌های خدمات‌رسانی و عزاداری برای شرکت در مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع) ثبت شده‌اند.

در همین حال دبیرخانه هیئت وزیران عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که، روز یکشنبه جاری به مناسب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) تمامی ادارات و نهادهای رسمی در بغداد تعطیل است.

قرار است مراسم میلیونی گرامیداشت شهادت امام موسی کاظم (ع) یکشنبه هفته آینده همزمان با ایام شهادت ایشان در شهر کاظمین و حرمین امامین جوادین برگزار شود.

از سویی شورای امنیت ملی عراق بر حمایت از فرماندهی عملیات بغداد برای تامین امنیت مراسم میلیونی ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) در شهر کاظمین تاکید کرد.

وزارت بهداشت عراق هم از آمادگی کامل بهداشتی و پزشکی خود برای گرامیداشت سالگرد شهادت امام کاظم (ع) خبرداد.

در همین حال، «ربی فلاح» عضو تیم رسانه‌ای وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که این وزارتخانه پایگاه‌های خود را در طول مسیرهای منتهی به کاظمین مستقر کرده و خودروهای اورژانس نیز برای خدمت‌رسانی به زائران آماده هستند.

وی افزود که تیم‌های وزارت بهداشت عراق بر عملکرد موکب‌هایی که در مسیر برای زائران غذا تهیه می‌کنند نظارت خواهند کرد و وسایل پزشکی لازم برای مقابله با کرونا مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

فلاح همچنین به حضور تیم‌های وزارت بهداشت در مسیرها برای آموزش اقدامات ضروری به زائران جهت مقابله با ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد که تیم‌های واکسیناسیون نیز در طول مسیر عزاداران حاضر خواهند بود.

انبوهی از زائران و عزاداران برای گرامیداشت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در روز 25 رجب از روزهای گذشته پیاده و سواره در حال رساندن خود به کاظمین هستند.

حرم کاظمین بارگاه امام موسی کاظم(ع) امام هفتم و نوه‌اش امام جواد(ع) نهمین امام شیعیان در منطقه کاظمین منطقه‌ای در شمال بغداد پایتخت عراق واقع شده است.

انتهای پیام/