به گزارش برنا از روابط عمومی وزارت امور خارجه،  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز جمعه، با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌‌وگو با اشاره به مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین و بررسی آخرین تحولات مربوط به مذاکرات اظهار داشت، ما در مذاکرات از خطوط قرمز خود عدول نخواهیم کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تحولات در اوکراین و حضور شهروندان ایرانی در این کشور، ضمن ابراز امیدواری در حل و فصل بحران از طریق سیاسی اظهار داشت: تلاش داریم تا شهروندان ایرانی را از طریق کشورهای همسایه اوکراین به جمهوری اسلامی ایران بازگردانیم.

 وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تأمین امنیت و سلامت شهروندان ایرانی ساکن در اوکراین اولویت جدی ما است و انتظار داریم تا شرایط برای خروج امن آنها فراهم شود.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلفنی به بحران یمن اشاره کرد و اظهار داشت، در مونیخ به دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرده ایم که نقش دبیرکل در حل و فصل سیاسی بحران یمن مورد توجه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به صدور پیش نویس قطعنامه در شورای امنیت علیه جنبش انصارالله و اقدام نادرست در تروریستی نامیدن این جنبش، این اقدام را مخرب نامید و بر لزوم توقف این قطعنامه تأکید کرد و افزود،  یمن متعلق به همه یمنی هاست و راه حل آن در گفتگوهای یمنی- یمنی است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تأکید بر همکاری روسیه با ایران، اظهار داشت: ما همواره از مواضع ایران در وین حمایت کرده ایم و با دوستان ایرانی خود در وین همکاری خوبی داریم و همچنان نیز این همکاری را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین ضمن تشریح مواضع مسکو در قبال بحران اوکراین، از رویکرد کشورهای غربی انتقاد کرد و اطمینان داد که روسیه  به حفظ جان مردم و  شهروندان کشورهای خارجی و از جمله  ایران اهتمام جدی دارد.  

وی در ادامه مواضع مسکو در قبال بحران یمن را نیز تشریح کرد.

انتهای پیام/