حسین غلامی، دبیر انجمن پیشکسوتان دوومیدانی درباره حضور تیم ملی پیشکسوتان در رقابت‌های جهانی عمان به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: تیم 11 اسفند ماه عازم مسقط عمان خواهد شد، 13 اسفند رقابت‌های انفرادی داریم و 14 اسفند نیز در بخش تیمی شرکت خواهیم کرد. تیم از شیراز عازم مسابقات خواهد شد و در مجموع 14 نفر در این رویداد شرکت خواهند کرد. هفت نفر در بخش بانوان نماینده خواهیم داشت و هفت نفر هم در بخش آقایان، در بخش بانوان مسن‌ترین ورزشکار ما 75 ساله است و در بخش آقایان 70 ساله، هزینه حضور در این رویداد به عهده خود پیشکسوتان است و البته شخص وزیر ورزش و جوانان حمایت ویژه‌ای داشتند که ممنون این توجه هستیم.

وی در خصوص مسابقات جهانی پیشکسوتان توضیح داد: مسابقات جهانی در این رده سنی هر دو سال یکبار به طور رسمی برگزار می‌شود البته یکبار این رویداد در هوای باز و یکبار هم تحت عنوان مسابقات داخل سالن، مسابقات آسیایی پیشکسوتان هم دقیقا به همین صورت است و حتما باید فدراسیون مربوطه شرکت تیم آن کشور را تایید کند. سطح مسابقات همیشه خوب است چون در هر صورت اکثر ورزشکاران قدیمی با اشتیاق شرکت می‌کنند و استقبال خوبی را شاهد هستیم. مدال این مسابقات هم اعتبار جهانی دارد و بنابراین امیدوارم هر 14 نماینده ایران بتوانند با دست پر از این مسابقات برگردند.

غلامی در پایان با اشاره به شرایط این روزهای دوومیدانی جهت حضور در بازی‌های آسیایی چین عنوان کرد: متاسفانه دوومیدانی کشورمان بعد از المپیک حرکت رو به جلویی نداشته چون اردوها اکثرا به طور ناقص برگزار می‌شود، ورزشکاران انگار دیگر آن انگیزه سابق را ندارند، کرونا هم تا حدی در این موارد دخیل بوده، فدراسیون برنامه مدونی نداشته و بنابراین همه این موارد دست به دست هم داده تا هم شاهد یک نتیجه ضعیف در المپیک باشیم و هم شاهد یک سکون بعد از المپیک. متاسفانه در این سالها نیز بیشتر روی رشته هایی کار شد که شانس مدال آوری مان کم بوده و اینها نشان می دهد که آن برنامه ریزی درست و استعدادیابی خوبی انجام نشده است. امیدوارم حداقل در این فرصت محدودی که باقی مانده تلاش کنیم شرایط را تغییر دهیم.

انتهای پیام//