شهر خبر

برخی از رهبران سابق اروپا از عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های برجسته روسی استعفا دادند

مقامات پیشین دولت های اروپایی در اعتراض به تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، هیئت مدیره برخی از شرکت های برجسته روسی را ترک کردند.صدراعظم سابق اتریش و نخست وزیران سابق ایتالیا و فنلاند از جمله مقاماتی بودند که روز پنجشنبه در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین از سمت خود در هیئت مدیره شرکت های برجسته روسی استعفا دادند.

برخی از رهبران سابق اروپا از عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های برجسته روسی استعفا دادند

مقامات پیشین دولت های اروپایی در اعتراض به تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، هیئت مدیره برخی از شرکت های برجسته روسی را ترک کردند.

در ادامه این مطلب آمده است: صدراعظم سابق اتریش و نخست وزیران سابق ایتالیا و فنلاند از جمله مقاماتی بودند که روز پنجشنبه در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین از سمت خود در هیئت مدیره شرکت های برجسته روسی استعفا دادند.

گرهارد شرودر صدراعظم اسبق آلمان، که از دوستان پوتین و چهره ای آشنا در هیئت مدیره برخی از شرکت های برجسته روسی از جمله Rosneft، غول نفتی روسیه است نیز در حساب کاربری خود در لینکدین، خواستار پایان جنگ شد.

البته شرودر بر خلاف دیگر مقامات سابق اروپایی از عضویت در هیئت مدیره شرکت های روسی استعفا نداده است. وی رئیس کمیته سهامداران نورد استریم 2 است، شرکتی که مالک خط لوله جدید گاز روسیه به آلمان است و برلین این هفته اعلام کرد آن را متوقف خواهد کرد. او همچنین برای عضویت در هیئت مدیره گازپروم، غول گازی روسیه که شرکت مادر نورد استریم 2 است، دعوت شده است.

منبع: انتخاب