شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بارش#باران

باد شدید موقتی و بارش‌ها تا سه‌شنبه ادامه دارد

باد شدید موقتی و بارش‌ها تا سه‌شنبه ادامه دارد

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش برف، باران و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا سه‌شنبه هفته آینده در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز به تدریج در جنوب غرب،‌غرب، شمال غرب، بخش هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی بارش باران همراه با وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است.

شدت بارش‌های امروز برای جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و زاگرس مرکزی است. فردا شنبه بارش‌ها در این مناطق به‌طور متناوب در برخی ساعات ادامه دارد و در سواحل دریای خزر نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

بارش‌ها روز یکشنبه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و به‌صورت پراکنده در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز دوشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و سه‌شنبه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال خراسان بارش پراکنده روی می‌دهد.

طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به‌شکل برف است. دمای هوا شنبه در شمال غرب و یکشنبه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق 3 تا 5 درجه کاهش می‌یابد.از امروز تا بعدازظهر شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش گرم‌باد روی می‌دهد که در دامنه‌ها و ارتفاعات شدید خواهد بود.

همچنین امروز و فردا در غرب ، جنوب غرب و شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید روی می‌دهد در برخی مناطق با احتمال خیزش گردوخاک است.

همچنین از بعدازظهر شنبه و صبح یکشنبه وزش باد در جنوب تهران،‌ البرز، قم و جنوب سمنان افزایش می‌یابد.

آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است. حداکثر دمای امروز پایتخت 18 و حداقل 7 درجه است.

بیشتر بخوانید:

آخر هفته بارانی در تهران

47231