شهر خبر

نانسی پلوسی:

مجلس نمایندگان آمریکا درباره اوکراین نشست محرمانه برگزار می کند

مجلس نمایندگان آمریکا درباره اوکراین نشست محرمانه برگزار می کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام دور جدید تحریم‌های «جو بایدن» علیه روسیه را در واکنش به حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین تحسین کرد و از برگزاری نشست محرمانه در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام دور جدید تحریم‌های «جو بایدن» علیه روسیه را در واکنش به حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین تحسین کرد و حمایت خود را از مردم اوکراین اعلام نمود.

پلوسی در بیانیه‌ای گفت: «اتحاد ما برای نشان دادن عزم و اراده قاطع در این لحظه دلخراش و رنج برای مردم اوکراین بسیار مهم است. ما با قدرت و هماهنگی بی‌سابقه‌ای در تعهد خود به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین متحد هستیم.»

پلوسی خاطرنشان کرد که اعضای مجلس نمایندگان یک جلسه توجیهی از دولت بایدن در مورد بحران اوکراین داشتند و هفته آینده یک جلسه توجیهی محرمانه و حضوری نیز درباره اوکراین برگزار خواهند کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «پرزیدنت بایدن در طول تشدید تنش‌ها در روسیه به صراحت گفته است که ما به تحمیل هزینه‌هایی بر روسیه ادامه خواهیم داد که این امر از هر نظر این کشور را ضعیف می‌کند و کنگره ایالات متحده نیز به رئیس جمهور بایدن برای حمایت از مردم اوکراین می‌پیوندد.»

پس از برگزاری اجلاس اضطراری گروه هفت درباره اوکراین، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا فهرستی از تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد و گفت که تحریم‌های جدید به اقتصاد روسیه آسیب می‌رساند و رابطه مسکو را با اقتصاد جهانی قطع می‌کند.

بایدن گفت که تحریم‌های جدید «هزینه سنگینی بر اقتصاد روسیه تحمیل خواهد کرد و بهینه‌سازی شده‌اند تا تأثیر بلندمدت بر روسیه را به حداکثر برسانند.

به گفته بایدن، هدف از این تحریم‌ها آسیب رساندن به بخش فناوری روسیه، از جمله قطع بیش از نیمی از واردات فناوری و همچنین صنایع فضایی، هوافضا و نظامی روسیه است. با این حال، او قطع ارتباط روسیه با سیستم بانکی بین‌المللی سوئیفت را همانطور که برخی از متحدان اروپایی پیشنهاد کرده‌اند رد کرد و گفت که تحریم‌ها تأثیری برابر یا بیشتر خواهند داشت.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که چهار بانک روسی دیگر که دارایی بیش از یک تریلیون دلار دارند، تحریم می‌شوند و دارایی‌های آنها در ایالات متحده مسدود می‌شود و مقامات روسی و خانواده‌های آنها نیز تحریم خواهند شد. او گفت که تحریم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز روی میز قرار دارد.