شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#پرسپولیس#هواداران پرسپولیس

وحید قلیچ در گفت‌وگو با خبرورزشی:

روزنامه از زیر پای حامد لک رد نمی‌شود!/ فنایی هم مشابه این گل بد را خورده بود/ استقلال در نیم فصل دوم هنوز به زمین سفت نرسیده است

حامد لک در دقیقه ۳۳ دیدار با گل گهر سیرجان گل عجیبی روی یک خروج اشتباه خورد تا عصبانیت یحیی گل محمدی و هواداران پرسپولیس را به دنبال داشته باشد.

روزنامه از زیر پای حامد لک رد نمی‌شود!/ فنایی هم مشابه این گل بد را خورده بود/ استقلال در نیم فصل دوم هنوز به زمین سفت نرسیده است
خبرورزشی -

مدتی می شود که کارشناسان اعتقاد دارند دروازه بان اول پرسپولیس افت کرده و از آن حامد لک سال گذشته فاصله آشکاری گرفته است. یکی از این افراد وحید قلیچ گلر اسبق پرسپولیس است که زمانی مربی دروازه بان های این تیم نیز بوده و حالا ...

به نظر شما چرا حامد لک آن گل را از گل گهر سیرجان خورد؟

من نمی دانم چرا این جوری شده است؟ الان روزنامه از زیر پایش رد نمی شود!

یعنی چه که روزنامه از زیر پایش رد نمی شود؟

این یک اصطلاح بین گلرهاست؛ وقتی می بینیم دروازه بانی جهش نمی کند یا پرش های خوبی ندارد.

چرا آن خروج اشتباه را داشت؟ برخی ها هم معتقدند شاید مدافعان دیگر می توانستند آن توپ را دفع کنند و ...

من می گویم اصلا حامد لک می ایستاد، چه می شد؟ فوق فوقش کی روش استنلی سر می زد و بعد حامد می توانست راحت آن را مهار کند. او نباید خروج می کرد اما حالا که خروج کرده چرا آن قدر بی جان؟!

پس از بازی هم خیلی از هواداران پرسپولیس به حامد لک حمله کردند؟

برای خود من هم پرسپولیسی ها ۵۰ تا ۶۰ کامنت گذاشته بودند و از بابت گلی که حامد لک خورد گله داشتند. حامد لک جوری بی جان و بی رمق پرید که انگار ۱۲۰ دقیقه دویده است! البته من از داوود فنایی هم تعجب می کنم.

چه طور؟

حامد لکی که داوود تحویل گرفت این طوری نبود. من شنیدم داوود فنایی در تمرینات نمی تواند زیاد شوت بزند و بیشتر با دست گلرهایش را تمرین می دهد. اگر او به دلیل مشکل پایش نمی تواند شوت بزند بهتر است یک کمک دروازه بان جوان تر بیاورد که شوت بزند.

در فوتبال ایران کمتر مرسوم است که مربی گلرها یک کمک برای خودش بیاورد؟

چه اشکالی دارد؟ داوود فنایی جزو کادر یحیی گل محمدی است. قراردادش یا سفرهایش سرجای خودش است و کسی هم که بیاید جایگاه او را تهدید نمی کند اما شاید بتواند کمک کند. این جوری هم حامد لک خراب می شود و هم داوود فنایی!

به نظر می رسد حامد لک از لحاظ فنی و روحی و روانی افت کرده باشد. قبول دارید؟

صددرصد همین طور است اما چه کسی باید به او کمک کند؟ من خوب به خاطر دارم سال ها پیش خود همین داوود فنایی در اصفهان و مقابل ذوب آهن گل بدی خورد. علی آقا پروین از من دعوت کرد به عنوان مربی گلرهای به تیم اضافه شده و کمک کنم. من هم چنین کاری کردم و رفتم. بعد از گلی که فنایی خورد دیدم خیلی به هم ریخته است. دستش را گرفتم، گفتم یا علی بگو و بلند شو! گفتم که من هم تو را کمک می کنم تا اینکه شد داوود فنایی ملی پوش و کم اشتباه. حالا نوبت داوود فنایی است که همه جوره به حامد لک کمک کند و همین هفته او را برگرداند.

فکر نمی کنید در دیدار با مس رفسنجان بهتر باشد احمد گوهری درون دروازه پرسپولیس بایستد؟

نه، اینجا پرسپولیس است. بازی کردن در آن آسان نیست به ویژه اینکه مس رفسنجان واقعا تیم خوبی است. این تیم هم مثل گل گهر سیرجان تیمی هجومی است که خط حمله خطرناکی دارد. بهتر است خود حامد لک درون دروازه بایستد اما با شرایطی بهتر از لحاظ فنی و روحی. ما این حرف‌ها را می زنیم ممکن است به دوستان بربخورد اما وحید قلیچ که دشمن پرسپولیس نیست. عمر خودش را در این تیم گذاشته و پس از سال‌ها گلری کردن در پرسپولیس یک تجربیاتی به دست آورده است. حرفی هم اگر می زنم از سردلسوزی است. می دانم هواداران پرسپولیس و حتی خود یحیی گل محمدی که خیلی هم قبولش دارم چقدر بعد از گل مهاجم برزیلی گل گهر حرص و جوش خوردند. حالا هم باز می گویم کار در این تیم متعلق به داوود (فنایی) است. کسی هم نمی خواهد جای او را بگیرد اما با سوت پایان بازی با گل گهر کارش آغاز شده است و باید حامد لک را برگرداند.

فاصله استقلال با پرسپولیس به ۵ امتیاز رسید. فکر نمی کنید این فاصله زیاد باشد؟

شاید استقلال هنوز در نیم فصل دوم به زمین سفت نرسیده است! بازی ابتدایی این تیم نسبت به پرسپولیس واقعا آسان بوده و من فکر می کنم این فاصله قابل جبران باشد به شرط آن که بیشتر از ۵ امتیاز نشود.