شهرخبر

کشتی فرنگی جام تختی|حضور دبیر، بنی‌تمیم و عبدولی در سالن/ تست دوپینگ از فینالیست‌ها

کشتی فرنگی جام تختی|حضور دبیر، بنی‌تمیم و عبدولی در سالن/ تست دوپینگ از فینالیست‌ها

رئیس فدراسیون و سرپرست سابق فدراسیون کشتی به همراه سعید عبدولی قهرمان کشتی فرنگی جهان به صورت همزمان وارد سالن شده و در کنار هم به تماشای مسابقات جام تختی نشستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی از روز چهارشنبه (4 اسفند) در اهواز آغاز شده و تا جمعه شب ادامه خواهد داشت. این سومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در سال 2022 است.

* در حالی که نوبت عصر روز دوم پیکارهای جام تختی با برگزاری رقابت‌های رده‌بندی و فینال 5 وزن اول آغاز شد، بعد از برگزاری دو مبارزه رده‌بندی وزن 55 کیلوگرم، مبارزه فینال این وزن با تاخیر زیادی آغاز شد. دلیل این اتفاق، نرسیدن حریف علی نوربخش به سالن بود.مربی نوربخش بعد از سپری شدن دقایق نسبتاً طولانی خواستار بالا بردن دست شاگردش به عنوان برنده از سوی داور شد، محمد حسین‌وند در حالی  که حتی کفش کشتی به پا نداشت به محل مسابقه رسید و در نهایت این کشتی برگزار شد که نوربخش نیز حریفش را شکست داد و قهرمان این وزن شد.

* از ابتدای مسابقات خیلی از کشتی‌ها به دلیل دیر آمدن یک یا هر دو کشتی‌گیر به تشک با تاخیر آغاز شد. در برخی مبارزه‌ها حتی سه بار اسم کشتی‌گیر خوانده شد و سپس کشتی‌گیران روی تشک آمدند.

* برای مبارزه‌های حساس رده‌بندی و فینال تعدادی تماشاگر در دو گوشه سالن حضور داشتند که با تشویق کشتی‌گیران گرمابخش مسابقات بودند.

* محمدهادی ساروی یکی از میهمانان ویژه مسابقات جام تختی بود که از آمل به اهواز آمد و کشتی‌ها را تماشا کرد. او در پایان کشتی‌های نوبت صبح، نزد بنا در جایگاه کمیته فنی آمده و با او به خوش و بش پرداخت. محمد بنا از ساروی در مورد وضعیتش پرسید و ساروی هم از زمان آغاز اردوی تیم ملی که محمد بنا به او گفت باید از 15 اسفند به اردوی 12 روزه آمده و تمرینات تیم ملی از همین زمان آغاز خواهد شد.

* محمد بنا محبوب‌ترین میهمان اهوازی‌هاست که چه در محل برگزاری مسابقات و چه هتل بوستان با روی باز به پیشنهاد عکس یادگاری کشتی‌دوستان پاسخ مثبت می‌دهد.

* بعد از پایان مسابقات هر وزن از نفرات اول و دوم خواسته شد که برای تست دوپینگ نزد ماموران نادو بروند.

* مبارزه رده‌بندی وزن 63 کیلوگرم به دلیل عدم حضور آرمین محب ثابت روی تشک، برگزار نشد و هراچیا پوقوسیان بدون برگزاری کشتی دستش به عنوان برنده بالا رفته و به مدال برنز جام تختی رسید.

* سعید عبدولی که مدت‌هاست از تمرین و اردوی تیم ملی فاصله گرفته، برای تماشای کشتی‌ها وارد سالن شد و البته بدون توجه به کمیته فنی مسابقات و محمد بنا، در جایگاه ویژه حاضر شد.

* علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به همراه حمید بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان وارد سالن شده و در جایگاه ویژه مستقر شدند.

* در حالی که پیش از این کدورتی بین سعید عبدولی و علیرضا دبیر ایجاد شده بود، حمید بنی‌تمیم سرپرست سابق فدراسیون کشتی، عبدولی قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان و دارنده مدال برنز المپیک را نزد دبیر برد و با هم احوالپرسی کردند و در کنار هم به تماشای کشتی‌های فینال و رده‌بندی 5 وزن اول جام تختی نشستند.

* کشتی‌گیران ارمنی با دیدن سعید عبدولی در جایگاه ویژه به شدت خوشحال شدند.

انتهای پیام/