شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر بهداشت#استانی#معاون وزیر

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معارفه شد

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معارفه شد

کرمانشاه- با حضور معاون وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان استانی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه معارفه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنجشنبه با حضور بهرام دارایی معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو و علی رضایی نماینده مردم صحنه، کنگاور و هرسین و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آئین معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سالن همایش بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم قباد محمدی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تودیع و از زحمات محمودرضا مرادی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تقدیر و تشکر شد.

محمودرضا مرادی رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی وظایف گوناگونی شامل حوزه درمان، دانشجویی و تحقیقات و… را برعهده دارد که سختی کار را مضاعف می‌کند.

وی افزود: وقایع مختلفی از جمله زلزله سال ۹۶ در سرپل‌ذهاب سیل، مراسم اربعین حسینی، مشکلات ارزی، تحریم‌ها، کرونا و سایر رخدادهای اجتماعی در چهارسال گذشته رخ داده است.
رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: راه اندازی ۱۵ رشته آموزشی جدید، آزمایشگاه جامع سلامت، ۲ دانشکده سلامت، رشد ۱۰۰ درصدی دانشجویان غیرایرانی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مرادی خاطر نشان کرد: تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه نیز طی چهار سال گذشته وضعیت مطلوبی داشته به گونه‌ای که هشت دستگاه سی. تی اسکن و ۲۶ دستگاه اکسیژن ساز و … برای بیمارستان‌های استان خریداری و راه اندازی شده و به تخت‌های ویژه بیمارستانی ۱۹۱ تخت افزوده شده است و خیرین در این مدت ۱۸ میلیارد تومان به دانشگاه برای خرید تجهیزات و سایر وسایل مصرفی کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته بیمارستان پاوه، گلستان، اسلام آبادغرب و بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی راه اندازی و بیمارستان قصرشیرین و سرپل‌ذهاب بازسازی شده‌اند.

مرادی با اشاره به شیوع کرونا در استان کرمانشاه، گفت: ۱۸ مرکز منتخب درمان سرپایی یا ۱۸ ساعته و ۴۱ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا که چهار مورد آن خودرویی بوده به همراه مرکز واکسیناسیون فرهنگیان و معلمان در استان راه اندازی شده و در پیک پنجم کرونا یک هزار و ۶۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا فراهم شده است.