شهر خبر

در واکنش به تحولات اوکراین؛

پکن: روسیه کشوری بزرگ است و تصمیماتش را به صورت مستقل اتخاذ میکند

پکن: روسیه کشوری بزرگ است و تصمیماتش را به صورت مستقل اتخاذ میکند

سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی با اشاره به تحولات اوکراین، گفت: روسیه یک کشور بزرگ است و تصمیمات استراتژیک خود را به صورت مستقل اتخاذ می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «هوآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین واکنش نشان داد. وی گفت: به کار بردن واژه «تهاجم و تجاوز نظامی» در خصوص عملیات روسیه سخت گیرانه است. به کار بردن این اصطلاح، متعصبانه است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: روسیه یک کشور بزرگ است. دولتمردان این کشور تصمیمات استراتژیک خود را به صورت مستقل اتخاذ می‌کنند. آنها برای اتخاذ تصمیماتشان به موافقت یا مخالفت چین نیازی ندارند.

این مقام چینی با بیان اینکه پکن از نزدیک تحولات اوکراین را دنبال می‌کند، اظهار داشت: ما طرف‌های مختلف را به خویشتنداری دعوت می‌کنیم و معتقدیم که نباید اوضاع در اوکراین از کنترل خارج شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صبح امروز دستور داد که نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که حمله هوایی یا موشکی به شهرهای اوکراین در دستور کار نیست.

پوتین گفته است این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.