شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#هواپیمای اوکراینی

تاس:

ارتش لوگانسک دو هواپیمای اوکراینی را سرنگون کرد

تاس: ارتش لوگانسک دو هواپیمای اوکراینی را سرنگون کرد

خبرگزاری تاس به نقل از سازمان پلیس جمهوری خلق لوگانسک از سرنگونی دو فروند هواپیمای نظامی اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، سازمان پلیس جمهوری خلق لوگانسک امروز پنجشنبه اعلام کرد که دو فروند جنگنده - بمب افکن سوخو-۲۴ ارتش اوکراین در بخش های اسملی و استپووی در لوگانسک سرنگون شدند.  

رسانه روسی به سرنوشت خلبانان هواپیماها و جزییات بیشتر این حادثه اشاره ای نکرده است.

همچنین اعلام شده که ارتش لوگانسک یک شهر و یک بخش این استان را تصرف کرد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، سازمان پلیس جمهوری خلق لوگانسک از تصرف شهر "شاستی" و بخش "لوگانسکایا" توسط نیروهای این جمهوری خبر داد.

در این گزارش گفته شده که در جریان بمباران و گلوله باران نیروهای اوکراینی در روزهای اخیر، سه نظامی جمهوری خلق لوگانسک و چهار غیرنظامی کشته شدند.

 همزمان با حمله ارتش روسیه به اوکراین، ارتش جمهوری خلق لوگانسک بامداد امروز (پنجشنبه) عملیات نظامی برای کنترل بقیه نقاط استان لوگانسک که از هفت سال پیش در کنترل نیروهای اوکراینی قرار دارد را آغاز کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس، "ایوان فیلیپنکو" رئیس سازمان پلیس جمهوری خلق لوگانسک امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: نیروهای جمهوری خلق لوگانسک امروز عملیات نظامی برای آزادی همه مناطق لوگانسک از کنترل ارتش اوکراین را آغاز کردند.

وی افزود: این عملیات نظامی در همه نقاط خطوط حائل با ارتش اوکراین جریان دارد و همه مراکز نظامی وابسته به کی یف و محل تجمع نیروهای این کشور و جنگ افزارهای نظامی آن هدف قرار گرفته است.

 ارتش اوکراین از سال ۲۰۱۵ بخش بزرگی از استان لوگانسک را تحت کنترل دارد و بقیه نقاط این استان را جمهوری خلق لوگانسک کنترل می کند.  

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود.

وی گفت که مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

پوتین بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

منبع: ایرنا