شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کیارستمی#مستند#هنرمندان#دارای

جشنواره فیلم تصویر، با مستند «عباس کیارستمی مشغول کار است»، آغاز خواهد شد

جشنواره فیلم تصویر، با مستند «عباس کیارستمی مشغول کار است»، آغاز خواهد شد

جشنواره فیلم تصویر، از فردا به مدت ۱۸ روز در تالار استاد جلیل شهنازِ خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. این رویداد هنری، دارای یک بخش رقابتی برای فیلمسازان زیر ۲۵ سال است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جشنواره فیلم تصویر، از روز جمعه ۶ اسفند، با نمایش فیلم «کیارستمی مشغول کار است» ساخته سیف‌الله صمدیان آغاز خواهد شد.

«عباس کیارستمی مشغول کار است»، به سفارش مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، اثری ۵۵ دقیقه‌ای از سیف‌الله صمدیان است که فردا ساعت ۱۹ در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

این فیلم، تدوینی از تصاویری است که سیف‌الله صمدیان به عنوان دوست و همکار کیارستمی از او گرفته و همچنین منتخبی از فیلم‌های پشت صحنه «شیرین» و «کپی برابر اصل» به کارگردانی زنده‌یاد حمیده رضوی و فیلم «سوهانک» (پیش تولید طعم گیلاس) ساخته بهمن کیارستمی، در آن استفاده شده است.

فیلم «عباس کیارستمی مشغول کار است»، برای اولین بار در ایران به نمایش در می‌آید.

در جشنواره فیلم تصویر، فیلم‌های زیر ۱۵ دقیقه و بالای ۱۵ دقیقه به نمایش درخواهند آمد. در بخش جوانان زیر  ۲۵ سال، فیلم‌ها با هم رقابت خواهند داشت که برندگان، در روز جمعه ۲۰ اسفند در آیین پایانی، معرفی خواهند شد.

هیات انتخاب بخش فیلم، پیروز کلانتری، پریوش نظریه، حمید باباوند و سهند صمدیان بودند و داوری را هم رخشان بنی‌اعتماد، ساعد نیک‌ذات و سامان مقدم برعهده دارند.

بزرگداشت فرشته طائرپور، تهیه‌کننده سینما که امسال بر اثر کرونا در گذشت، از دیگر بخش‌های جشنواره فیلم تصویر است که با نمایش  فیلم «آینه‌های روبه‌رو» ساخته نگار آذربایجانی همراه خواهد بود.

مستند «بم روز سوم، روز  دهم»، ساخته سیف‌الله صمدیان هم که عطا امیدوار نقش موثری در تولید آن فیلم داشته، به بهانه درگذشت این هنرمند معمار، عکاس و مستندساز، به نمایش درخواهد آمد. 

۵۷۵۷