شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اتحادیه اروپا#رئیس جمهور

فشار غرب بر روسیه ادامه دارد

فشار غرب بر روسیه ادامه دارد / ممانعت لهستان از ورود روس‌ها

در ادامه تلاش کشورهای غربی به ویژه اتحادیه اروپا برای تحت فشار قرار دادن بیشتر روسیه، آندری دودا رئیس جمهور لهستان اعلام کرد در صورت تشدید اوضاع در شرق اوکراین، ممکن است مانع ورود روس‌ها به کشورش شود.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور لهستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان اوکراینی و لیتوانیایی خود در کی‌یف گفت: متأسفانه تحریم‌ها باید بسیار قوی باشد و من به عنوان همسایه روسیه، این کار را با تأسف انجام خواهم داد و از تحریم‌هایی حمایت می کنم که سفر شهروندان روسیه به ورشو را ممنوع می‌کند.

دودا در ادامه افزود: ما خواهان صلح و آرامش هستیم، من به عنوان رئیس جمهور لهستان که تعداد زیادی از روس‌ها را می شناسم، تردیدی ندارم که آنها می خواهند در آرامش زندگی کنند، قصد جنگ ندارند و می خواهند آینده خود را بسازند.

کشورهای غربی پس از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بحث درباره تحریم‌های مختلف علیه روسیه را آغاز کرده‌اند.

در همین خصوص جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه پس از گفت وگو با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: اتحادیه اروپا آماده است تا در صورت تشدید تنش در اوکراین با اقدامات شدید به روسیه پاسخ دهد.

سخنان بورل در حالی بیان می شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در سخنانی در کاخ سفید و در جمع خبرنگاران درباره به رسمیت شناختن دو جمهوری در شرق اوکراین توسط روسیه اعلام کرد که اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آغاز تهاجم به اوکراین است.

وی ادامه داد: همانطور که پوتین گفته، برای انجام آن از دوما کسب اجازه کرده است بنا بر این، وضع تحریم‌ها علیه روسیه را که بسیار فراتر از آنچه ما و متحدانمان در سال ۲۰۱۴ انجام دادیم، آغاز می‌کنم.

منبع: ایرنا