شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

وزیر بهداشت:

کرونا تحت کنترل است/ کاهش سرعت ورود بیماران کرونایی

کرونا تحت کنترل است/ کاهش سرعت ورود بیماران کرونایی

بوشهر- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش سرعت ورود بیماران کرونایی به مراکز درمانی خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته کرونا تحت کنترل است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌الهی صبح پنجشنبه در بدو سفر به بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر داری ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: در سفر امروز بازدیدهایی را از مراکز درمانی و پروژه‌های حوزه سلامت در استان بوشهر خواهیم داشت و در نشست با مسئولان، مسائل و موضوعات مختلف بررسی می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به کمبودها و نیازها، زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان بوشهر تقویت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۲ درصد مردم کشور دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند و با توجه به واکسیناسیون خوبی که در کشور انجام شده است، آن هجمه کرونا در سطح جهان خیلی خوب کنترل شده است.

عین‌الهی ادامه داد: در هفته‌های آینده وضعیت کرونا بهتر می‌شود و در مراکز درمانی هم مشکلی نداریم و مراقبت‌های خاص انجام می‌شود.

وی افزود: بیماری کرونا سه موج بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میر دارد که موج‌های اول و سوم را گذرانده‌ایم و اکنون در موج دوم یعنی بستری هستیم و شدت ورود بیماران سرپایی بسیار کمتر شده است.

عین اللهی گفت: طبق مصوبه دیروز ستاد کرونا در نوروز امسال شاهد محدودیت سال‌های گذشته نیستیم و وضعیت بهتر است، اما تزریق واکسن ملاک اصلی در استفاده از امکانات سفرهای هوایی، زمینی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مراکز اقامتی است. در سامانه ایران من تزریق سه مرحله واکسن مسافران به دقت بررسی می‌شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت دارو در مراکز درمانی و بهداشتی و داروخانه‌ها گفت: در موج ششم با کمبود دارو مواجه نیستیم و وضعیت خوب است.