شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#روسیه#کاخ سفید

کاخ سفید:

آمریکا تحت هیچ شرایطی به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد

آمریکا تحت هیچ شرایطی به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد

سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری گفت که واشنگتن هیچ تصمیمی برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین به منظور جنگ با روسیه ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تحت هیچ شرایطی نظامیان این کشور را به اوکراین اعزام نخواهد کرد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری گفت: نمی دانم چند مرتبه باید تکرار کنم، هیچ سناریویی مبنی بر اینکه رئیس جمهور نیروهای آمریکایی را برای جنگ با روسیه به اوکراین اعزام خواهد کرد، وجود ندارد.

وی افزود: ما وارد جنگ با روسیه نخواهیم نشد و در اوکراین برای جنگ علیه روسیه نیرو مستقر نخواهیم کرد. این دیدگاه و موضع رئیس جمهور تغییری نکرده است.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تصمیم پوتین در مورد شرق اوکراین، اعلام کرد، به دولت خود دستور دادم تا شرکت «نورد استریم ۲ ای.جی» و مقامات آن را تحریم کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن تحریم‌هایی را علیه شرکت «نورد استریم ۲ ای.جی» و مدیرعامل آلمانی آن «ماتیاس وارنیگ» اعمال کرده است.

بایدن در بیانیه‌ای که چهارشنبه شب توسط کاخ سفید منتشر شد، گفت: از زمانی که روسیه استقرار نیروهای خود در مرز اوکراین را آغاز کرد، آمریکا از نزدیک با متحدان و شرکای خود برای پاسخگویی قوی و واحد همکاری کرده است. در اوایل ماه جاری طی دیدار خود با صدراعظم آلمان تلاش‌های خود را برای توقف خط لوله نورد استریم ۲ در صورت ادامه حمله روسیه به اوکراین هماهنگ کرده‌ایم.

بایدن تاکید کرد: دیروز، پس از رایزنی‌های نزدیک بین برلین و واشنگتن، آلمان اعلام کرد که روند صدور مجوز خط لوله را متوقف می‌کند. امروز به دولت خود دستور دادم تا شرکت «نورد استریم ۲ ای.جی» و مقامات آن را تحریم کند.