سئو ارزان

سئو ارزان ، خدماتی است که امروزه تبلیغات آن رادر توسط بسیاری از شرکت های طراحی سایت می توان مشاهده کرد. این نوع خدمات کهبدترین خدماتی است که در خصوص سئو انجام می شود. سئو ارزان در ظاهر شاید خیلی خوب و مفیدباشد اما باید گفت باعث آسیب رساندن جدی به رتبه سایت در گوگل می شود.

اما خدمات سئو ارزان چیست؟

از قدیم گفته اند که هیچ ارزانی بی حکمت نیست.امروزه با کمی جستجو در اینترنت می توانید خدماتی مانند طراحی سایت ارزان، طراحیسایت فقط با 50 هزار تومان!!!، سئو ارزان ، قرار گرفتن در رتبه اول گوگل فقط در یکشب!!! و شبیه به این ها که به راحتی می توان در تمامی روزنامه ها و دیگر وب سایتها مشاهده کرد.

البته ارزان بودن برای هر کسی می تواند تعریفمتفاوتی داشته باشد ولی در کل هر خدماتی مقدار و هزینهای از پیش تعریف شده ای دارد و کمتر از آن مانند سئو ارزانیعنی اینکه آن خدمات به طور کامل ارائه نمی شود.

سئو ارزان یعنی اینکه با کمترین هزینه رتبه سایتشما را در گوگل افزایش می دهند. این نکته را در نظر داشته باشید که در دنیایاینترنت، هیچ نتیجه ای بی زحمت بدست نمی آید، البته نه تنها در فضای مجازی بلکه درتمامی عرصه ها و محیط ها چنین قانونی وجود دارد. پس چگونه می توان با سئو ارزان بهبهترین نتیجه رسید؟ البته سئو ارزان با سئو سریع کاملا متفاوت است و نباید این دورا با هم اشتباه گرفت.

چرا نباید از خدمات سئو ارزان استفاده کرد؟

1. شما هیچ کاری بدون پول نمی توانید انجام بدهید

تکنیک های زیادی در سئو وجود دارد که شما میتوانید بدون پول یا با هزینه خیلی کمی آن ها را انجام دهید مانند جستجوی کلماتکلیدی مرتبط، بهینه سازی متاتگ ها، بهینه سازی عکس ها و غیره. البته اگر با اصولسئو آشنایی کافی داشته باشید. ولی اگر قصد دارید که به صورت حرفه روی سئو سایت خودفعالیت کنید، باید یک متخصص این حوزه را جذب شرکت خود کنید و این متخصص هزینه بر ونیاز به حقوق ماهیانه دارد. پس این اولین هزینه می باشد.

مساله دیگر تبادل لینک است. سایت هایی که تازهبه وجود آمده باشند، همیشه به دنبال تکنیک های سئو ارزان هستند و یکی از بهترینروش ها برای آن ها تبادل لینک با دیگر سایت ها است، ولی بهتر است که بدانید تبادللینک امروزه مورد جریمه گوگل قرار خواهد گرفت و فایده آن برای مالک سایت، برندسازی سایتشان می باشد.

حتی امروزه تبلیغات در سایت ها از نظر گوگل یکنوع جرم به حساب می آید، زیرا گوگل آن را نوعی خرید لینک می داند، البته قلق ها وبستگی به نوع طراحی سایت مقصد نیز دارد.

از دلایلی که بعضی از شرکت ها حاضر به هزینهبرای بهینه سازی سایت خود نیستند، نبود تیم متخصص برای تولید محتوا، نداشتن زمانکافی و همچنین نداشتن بودجه لازم که البته هیچکدام از این ها قابل توجیه نمی باشد.

2. در دراز مدت اعتبار خود را از دست خواهید داد

هر کسی که کسب وکاری را راه اندازی می کند، بهدنبال افزایش اعتبار، فروش و سود است و می داند که باید برای مساله تلاش و هزینههای زیادی از جمله مالی کند. در رابطه با سایت، همانطور که بیان شد، بعضی از مسائلوجود دارد که شما نمی توانید با سئو ارزان به آن دست پیدا کنید، حتی ممکن است آنها را هم نیز از دست بدهید.

استفاده از خدمات سئو ارزان منجر به افت رضایتکاربران و در نهایت کاهش رتبه سایت در گوگل می شود. برای مثال بعضی از افراد، بهجای اینکه مترجمی را استخدام کنند تا محتوای ارگانیک را در سایت قرار دهد، مطالبدیگر سایت ها را کپی می کنند و چون پولی بابت این مساله پرداخت نمی کنند، نه تنهاوجهه خود را بین کاربران خراب کرده و آن ها او را به عنوان یک کپی کننده مخرب میشناسند، بلکه گوگل سایشتان را نیز جریمه خواهد کرد.

3. نمی توانید هیچ ارزیابی داشته باشید

دریافت بک لینک ها به خاطر محتوای با کیفیت، یکیاز ابزارهایی است که شما می توانید برای ارزیابی سایت خود استفاده کنید. هر چه بکلینک های ارگانیک بیشتر باشد، یعنی اینکه زحمات و تلاش های شما موثر بوده است.

اما خدمات سئو ارزان نمی تواند به شما هیچ گونهارزیابی ارائه دهد زیرا اصول از روش های غیر متعارف یا تکنیک ها اصلی به صورت ناقصبرای انجام آن استفاده می شود که نه تنها می توانید میزان پیشرفت سایت خود رادنبال کنید، بلکه حتی ممکن است در برنامه ریزی و برندسازی سایت خود دچار اشتباهشوید.

اصولا افرادی که از تکنیک های سئو ارزان استفادهمی کنند، خیلی علاقه مند به پیگیری پیشرفت سایت خود با استفاده از گوگل وبمستر یاآنالاتیک نمی باشند.

4. درک نکردن نیازها

هیچ دو کاربری شبیه به هم نیستند و هر کدام نیازو خواسته های متفاوتی دارند. در نظر گرفتن این خواسته ها در یک سایت کار خیلی سختیاست، اما به هر حال همه آن ها یک خواسته مشترکی دارند که وارد سایت شما شده اند.

سئو هم به همین حالت است. هر کسی در سایت خودهدف خاصی را دارد و استفاده از همه تکنیک های سئو برای سایت لازم و ضروری نیست.بعضی از سایت ها مشتریان محدود و خاصی دارند و نیازی به سئو حرفه ای ندارند و امابعضی دیگر مانند فروشگاه های اینترنتی معروف، نیاز به سئو حرفه ای و تیم متخصص دراین زمینه دارند، پس اول از همه باید هدف خود را از راه اندازی سایت بدانید.

متسفانه آن هایی که از سئو ارزان استفاده میکنند، فقط به دنبال افزایش رتبه سایت در گوگل هستند و اصلا به سایت و هدف آن وکاربران خود توجهی نمی کنند.

5. تجربه تلخی را دنبال خواهند کرد

شرکت هایی که خدمات سئو ارزان را ارائه می دهند،از کارمندان بی یا کم تجربه در این زمینه استفاده می کنند و آن ها ممکن است کهآسیب های غیر قابل جبرانی به سئو سایت شما بزنند.

دادن فرصت به چنین شرکت هایی می تواند برای شماخیلی گران تمام شود و یک تجربه خیلی تلخی را از کسب وکار برای شما به دنبال خواهدداشت. این تجربه تلخ می تواند باعث از بین رفتن اعتبار و هزینه های زمانی ومالیشما شود.

منابع:
affordable seo services