به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که با جدیت به تحریم‌های جدید آمریکا واکنش نشان خواهد داد و این پاسخ حساب شده خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه امروز(چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم‌های جدید آمریکا در راستای تلاش مکرر واشنگتن برای تغییر روش روسیه است. با اینکه تلاش‌های قبلی آمریکا هیچ ثمره‌ای نداشته باز هم از این روش‌های قدیمی و غیر فعال و غیر سازنده که برای منافع خود آمریکا نیز مفید نیست، استفاده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما بر توانایی خود برای کاهش آسیب‌های ناشی از تحریم‌های خارجی تاکید کردیم. فشار به واسطه تحریم‌ها نمی‌تواند بر عزم و اراده ما برای دفاع جدی از منافعمان تأثیر بگذارد. بی شک ما به این تحریم‌ها پاسخی خواهیم داد که دقیقاً مقابله به مثل نخواهد بود اما حساب شده و برای طرف آمریکایی حساس خواهد بود. ابزارهای سیاست خارجه آمریکا در حال حاضر تنها شامل باج‌خواهی و رعب و تهدید است. آمریکا همچنان فکر می‌کند قادر است قواعد خود درباره نظام جهانی را بر همگان تحمیل کند. این ابزارهای آمریکا دیگر در تعامل با گروه‌های ابر قدرت جهانی از جمله روسیه کارآمد نیستند. ما از دیپلماسی مبتنی بر اصول احترام متقابل و برابری در حقوق و مراعات منافع یکدیگر استقبال می‌کنیم.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه بعد از آن اعمال شد که مسکو استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت.