به گزارش برنا؛ ابراهیم رضایی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی گفت: از روز گذشته بعد از تصویب طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در کمیسیون مشترک فضاسازی سنگینی علیه مجلس، کمیسیون مشترک و نمایندگان شکل گرفت و مجلس متهم به ایجاد محدودیت در فضای مجازی شد.

وی اضافه کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم مجلس و کمیسیون مشترک به دنبال محدودیت آزادی‌های مردم و کاهش دسترسی مردم به اینترنت نیست. این طرح مطلقا به دنبال انسداد اینترنت، جمع کردن و بستن کسب و کارهای اینترنتی نیست بلکه بالعکس به دنبال تضمین آزادی مردم، اشتغال و کسب و کارهای مردم و تامین امنیت مردم ایران در فضای مجازی است. ما موافق و طرفدار و مطالبه‌گر اینترنت پرسرعت، ارزان و باکیفیت هستیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد مجلس و کمیسیون مشترک آماده شنیدن نظرات صاحب نظران در این طرح است، در حال حاضر کلیات این طرح تصویب شده و جزئیات آن با یک خرد جمعی تصویب خواهد شد.

وی در پایان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار شد درباره افت کیفیت اینترنت در کشور در هفته‌های اخیر چاره‌اندیشی جدی داشته باشد.

معاونت قوانین مجلس روز گذشته (سه‌شنبه) در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه ‎طرح حمایت از حقوق کاربران، رای‌گیری روز سه‌شنبه کمیسیون ویژه و تصویب کلیات طرح صیانت را غیرقانونی دانست.

انتهای پیام