شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#استقلال#ستاره پرسپولیس

مرتضی فنونی زاده: پرسپولیس به ششمین قهرمانی اش نزدیک است

ستاره پرسپولیس باید سرهنگ شود نه سرباز/رویای قهرمانی استقلال درهاله‎ای از ابهام فرورفت/کدام سربازی دوبار به جنگ جهانی رفته است؟

پیشکسوت پرسپولیس گفت: کسی که به جام جهانی رفته و به "پیکه" لایی انداخته، اگر هم قرار باشد به سربازی برود باید با درجه سرهنگی برود.

ستاره پرسپولیس باید سرهنگ شود نه سرباز/رویای قهرمانی استقلال درهاله‎ای از ابهام فرورفت/کدام سربازی دوبار به جنگ جهانی رفته است؟
خبرورزشی -

مرتضی فنونی زاده مدافع اسبق تیم پرسپولیس در گفتگو با خبر ورزشی، درباره قطعیت یافتن خدمت سربازی دو مدافع استقلال به تعریف و تمجید از سیاوش یزدانی پرداخته و نبود این بازیکن در خط دفاعی استقلال را کاملا به ضرر تیم فرهاد مجیدی عنوان و در این باره اظهاراتی را مطرح کرد.

در جریان هستید که این روزها درباره بحث سربازی فوتبالیست ها صحبت های زیادی مطرح می شود؟

بله. سربازی یک امر واجب برای هر مرد ایرانی است که باید برود. موضوع شوخی برداری هم نیست و همه باید از آن تبعیت کنند.

سر باز شدن دو بازیکن استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

به هر حال استقلالی ها در این رویا بودند که امسال با خط دفاعی خوبشان بتوانند قهرمان شوند ولی حالا با سرباز شدن مرادمند و یزدانی و البته بیشتر یزدانی، این رویا از بین رفت و قهرمانی استقلال در هاله ای از ابهام فرو رفت.

چطور ؟

بهر حال من مطمئنم طی ۳۰ سال گذشته استقلال هیچ وقت در خط دفاعی این صلابتی که امسال داشت را نداشته است. این را با سند و مدرک عنوان می‌کنم. هر دو دفاع استقلال که سرباز شدن خوب بودند ولی سیاوش یزدانی واقعاً یک مدافع باصلابت بود که نمی توان این واقعیت را انکار کرد. اگر استقلال تا الان بهترین خط دفاعی را داشته و یا تیمش نباخته به واسطه حضور این بازیکن در پست دفاع میانی بوده. پستی که من خودم سال‌ها در آن پست بازی می‌کردم.

خبر دارید که استقلالی ها هم با جدیت پیگیر خدمت سربازی وحید امیری هستند؟

بله! البته وحید امیری در جام جهانی روسیه فوتبال بازی کرده و تا چند ماه بعد در جام جهانی قطر هم بازی خواهد کرد. تا جایی که من اطلاع دارم او می تواند به عنوان "سرباز قهرمان" معاف شود، اگر هم نباشد قطعاً به موقع می رود. ولی یک نکته مهم درباره وحید امیری وجود دارد.

چه نکته‌ای؟

کسی که به "پیکه" در جام جهانی "لایی" می اندازد نه تنها نباید سرباز شود، بلکه باید سرهنگ شود. اگر هم قرار است امیری را به سربازی ببرند باید از همان ابتدا درجه سرهنگی را برایش در نظر بگیرند. این فوتبالیست هم سالم زندگی می کند هم اهل هیچ گونه خلاف و حاشیه ای نیست. در این مدت هم یک نفر را نمی توانید پیدا کنید که از او بدی دیده باشد یا پشت سرش حرفی بزند. از روزی که فوتبالش را استارت زده فقط به فکر فوتبال بوده و حالا هم در آستانه ورود به جام جهانی دوم زندگی‌اش است.

ممکن است اینها فاکتوری برای هافبک تیم پرسپولیس به شمار برود تا درباره سربازی اش تصمیمات دیگری گرفته شود؟

اصلاً تاریخ به یاد ندارد که یک سرباز در دو جنگ جهانی شرکت کرده باشد. واقعاً جام جهانی مثل جنگ جهانی است که وحید در زندگی اش دو بار برایش و در خودش جنگیده است. امیدوارم هر اتفاقی می افتد پرسپولیس لطمه نخورد چون هواداران پرسپولیس منتظر ششمین قهرمانی این تیم هستند که قطعاً در پایان این فصل برای این تیم رقم خواهد خورد.