شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال جاری#المپیک

تهیه همبرگر در ۲۰ ثانیه با ربات سرآشپز

تهیه همبرگر در ۲۰ ثانیه با ربات سرآشپز

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن چهارم فوریه سال جاری میلادی آغاز و ۲۰ فوریه پایان یافت. از نکاتی که این المپیک زمستانی را متفاوت ساخت درخشش فناوری‌های مختلف در طول مراسم افتتاحیه و اختتامیه بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، در کافه‌تریا مرکز رسانه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، همبرگر در ۲۰ ثانیه تهیه می‌شد و به محض اینکه مشتریان یک کیوآر کد را اسکن می‌کردند، برنج سفالی کانتونی آنها آماده می‌شد.

حدود ۱۰ دستگاه پخت و پز هوشمند مختلف که توسط شرکت رباتیک"Qianxi" از استان گوانگدونگ ساخته شده است نیز در این کافه تریا آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان از سراسر جهان بودند.

"ژونگ ژانپنگ"(Zhong Zhanpeng)، مدیر این کافه هوشمند گفت: استفاده از ربات‌های آشپز به تنوع غذاهایی که می‌توانیم تهیه کنیم کمک کرده و کارایی ما را تا حد زیادی افزایش داده است.

به گفته ژونگ، ربات‌ها نه تنها می‌توانند ده‌ها غذای سنتی چینی مانند مرغ کونگ پائو و دونگ‌پورو را بپزند، بلکه می‌توانند انواع مختلفی از غذاهای اصلی مانند اسپاگتی با سس گوشت و برنج سرخ‌شده کانتونی را نیز درست کنند.

"شیائو ران"(Xiao Ran)، مدیر شرکت رباتیک "Qianxi" گفت: ربات‌های سرآشپز که قبلا در مکان‌های دیدنی، سالن‌های نمایشگاه و ایستگاه‌های حمل‌ونقل در سراسر کشور استفاده شده‌اند، اکنون برای اولین بار در یک رویداد ورزشی بزرگ مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این کافه‌تریا هوشمند با وسعت ۳۶۸۰ متر مربع، قادر است همزمان به هزاران مشتری سرویس دهد و غذاهای چینی و غربی را سرو کند.

شیائو گفت: ربات‌های سرآشپز می‌توانند ۲۴ ساعت شبانه‌روز کار کنند و در هر ساعتی از روز به مشتریان سرویس دهند.

شیائو افزود که ربات‌ها علاوه بر مزایای مذکور نقش مهمی در پیشگیری و کنترل انتقال بیماری کووید-۱۹ دارند.

انتهای پیام