شهرخبر

وحید امیری سرباز فراری نیست

وحید امیری سرباز فراری نیست

پیشکسوت پرسپولیس گفت: وحید امیری نه تنها سرباز فراری نیست بلکه به موقع خدمتش را هم انجام می دهد ولی فعلاً استقلالی ها بروند که بیشتر از این غیبت نخورند.

به گزارش مشرق، وحید قلیچ دروازه بان اسبق پرسپولیس در گفتگو با خبرورزشی، درباره نامه قطعی حوزه نظام وظیفه درباره سرباز بودن سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند همچنین ادعای طرفداران استقلال مبنی بر مشمول بودن وحید امیری اظهاراتی را مطرح کرد:

این روزها موضوع سربازی به شکل خیلی جدی از سوی طرفداران دو تیم استقلال و پرسپولیس دنبال می‌شود. نظر شما چیست؟

هر کسی سرباز است باید برود و پابچسباند. خدمت سربازی برای همه پسرهای ایرانی اجباری است مگر آنهایی که عذر پزشکی یا معافیت کفالت داشته باشند. این ها را هر ایرانی می داند و از آن خبر دارد.

اما استقلالی ها معتقدند بازیکنانشان ملی پوش هستند و باید معافیت بگیرند؟

اگر ملی پوش بودند که به این وضعیت دچار نمی‌شدند. تازه اگر ملی‌پوشان باشند می‌توانند از تیم فجر یا هر تیم نظامی دیگری که هستند بروند و به تیم‌ملی خدمت کنند. دستشان هم درد نکند. البته اگر دعوت شدند! ولی فعلاً باید بروند تا بچسبانند که بیشتر از این غیبت و اضافه خدمت نخورند. من که از اول می گفتم کسی نمی تواند قانون را دور بزند.

در این مدت طرفداران استقلال به شدت روی وحید امیری اصرار دارند که او هم سرباز است؟

وحید امیری خودش هم گفته به موقع سربازی اش را خواهد رفت ولی فعلاً معافیت دارد. وحید مرد و مردانه به سربازی می رود و سرباز فراری هم نمی شود. امیری هم درسش را خوانده، هم فوتبالش را در جام جهانی بازی کرده و هم به موقع سربازی اش را می رود. البته اگر بگویند برو، می رود. پرسپولیسی ها ترسی از سربازی رفتن ندارند. اتفاقا سربازی رفتن برای بعضی ها خوب است چون می روند آن جا و مرد بار می آیند. دوران سربازی برای بعضی ها واجب است (خنده) خوب است که بروند تا برای ادامه زندگی شان آماده شوند.

درباره مهدی ترابی و برخی دیگر از بازیکنان پرسپولیس هم صحبت‌هایی در این باره مطرح است؟

قشنگ معلوم است به آقایان فشار آمده. من در این باره اطلاعات دقیقی ندارم ولی فعلا مهم این است که حوزه نظام وظیفه گفته استقلالی‌ها اگر نیایند غیبت می کنند و غیبت بکنند هم اضافه خدمت می خورند. به نظرم به جای اینکه استقلالی ها اینقدر انرژی‌شان را صرف سرباز بودن و نبودن پرسپولیسی‌ها کردند اگر آن را صرف کارهای خودشان می کردند امروز به این وضعیت دچار نمی شدند. شما سرتان به کار خودتان باشد. شاه فرهاد هم از اینجا به بعد می فهمد کت تن کیست. گرچه استقلال با این دو سرباز هم در نهایت این فصل دوم می شد چون پرسپولیس قهرمان است.

منبع: روزنامه خبر ورزشی