به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، محمدرضا آهنچیان در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: نیم سال کنونی را از 16 بهمن آغاز کردیم و اکنون در هفته سوم این ترم جدید هستیم. آموزش براساس مصوبات ستاد ملی بنا بود حضوری باشد اما با توجه به خیزش جدید کرونا، این امر به مدیریت هوشمند در دانشگاه ها واگذار شد.

وی ادامه داد: با توجه به فراز و فرود کرونا به سمت مدیریت هوشمند رفتیم و بنا بر اطلاعات لحظه ای در استان ها، تصمیم گیری انجام می شود. نظام های استانی براساس اقتضائات تصمیم گیری می کنند اما امتحانات در اغلب دانشگاه ها حضوری است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی توضیح داد: این ادعا طرح شده بود که آموزش ها مجازی است امتحانات حضوری استرس زا است اما واقعیت این است که از نگاه وزارت علوم آموزش مجازی بنا نیست که با کیفیت پایین تری از یادگیری همراه باشد و اگر دانشجویان درباره حتی یکی از درس های خود احساس می کنند که یادگیری مجازیشان مشکل دارد و برنامه ها نابرخط است با دانشگاه محل تحصیل درمیان بگذارند و به سادگی نگذرند.

آهنچیان تاکید کرد: بنا نداریم آموزش مجازی از آموزش حضوری کیفیت کمتری داشته باشد و حرکت به سمت امتحانات حضوری در پایان نیمسال بدیهی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کلاس ها می تواند در سیستم های مجازی ضبط شود امکان مراجعه مجدد دانشجو وجود دارد و همکاران ما موظف به حضور در دانشگاه هستند و دانشجویان می توانند برای رفع اختلالات به دانشگاه محل تحصیل مراجعه کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی یادآور شد: هنگامی که از مدیریت هوشمند می کنیم بدان معناست که در یک دانشگاه که دانشجوی غیربومی ندارد می تواند امتحانات خود را حضوری برگزار کند اما در کلانشهرهای ما 50 درصد دانشجویان غیربومی است از اینرو مدیریت اینکه امتحانات حضوری یا غیرحضوری برگزار شود برعهده دانشگاه است.

آهنچیان گفت: از بهمن 98 که وضعیت کرونایی در کشور اعلام شد وزارت علوم سند 20 بندی انعطاف در قوانین را اعلام کرد. بر این اساس دانشجویانی که مبتلا به کرونا بوده یا از خانواده آنها کسی درگیر شده مستندات خود را به دانشگاه ارائه کنند و در این نگاه دانشجو می تواند درخواست حذف نیمسال و برخی دروس را بدون مشکلات مرسوم داشته باشد.

لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی "درانتهای الوند" شنبه تا چهارشنبه هر هفته به تهیه کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای مجید یحیایی، حامد مهربانی، غزاله کفاش طلب، فرشته علیپور و پدرام ابدان ساعت ۰۷:۰۰ صبح روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

انتهای پیام //