شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#رئیس جمهور#عراق#چهارشنبه

امروز مطرح شد؛

واکنش «برهم صالح» به خروج عراق از فصل هفتم سازمان ملل متحد

واکنش «برهم صالح» به خروج عراق از فصل هفتم سازمان ملل متحد

رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه به خروج این کشور از فصل هفتم سازمان ملل متحد پس از پرداخت کامل غرامت به کویت، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه به بسته شدن پرونده پرداخت غرامت به کویت واکنش نشان داد. وی گفت: با پایان یافتن پرونده پرداخت غرامت عراق به کویت، ما فصلی ترسناک از جنگ بیهوده رژیم استبدادی عراق را به اتمام رساندیم.

رئیس جمهور عراق عنوان کرد: بهای جنگ رژیم استبدادی صدام علیه کویت را ملت ما و تمام منطقه پرداختند. امروز سیاست خارجی عراق مبتنی بر برقراری روابط با همسایگان و جامعه بین الملل است. عراق از صلح و امنیت منطقه حمایت می‌کند.

پیشتر «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در سخنانی اعلام کرد که این کشور با پرداخت کامل غرامت به کویت از فصل هفتم سازمان ملل متحد خارج شده است. وزیر خارجه عراق تأکید کرد: امروز مرحله مهمی در تاریخ عراق محسوب می‌شود. ۳۰ سال طول کشید تا ما به چنین مرحله‌ای برسیم. امروز صفحه جدیدی از تاریخ دیپلماسی، سیاسی و اقتصادی عراق آغاز خواهد شد.

این شخصیت عراقی در ادامه نیز اظهار داشت: عراق به تمامی تعهدات بین‌المللی خود بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد عمل کرد. ما مبلغی بیش از ۵۲ میلیارد دلار را که به عنوان غرامت در نظر گرفته شده بود، به طور کامل پرداخت کردیم.

وزیر خارجه عراق اضافه کرد که این کشور تمامی تعهدات بین‌المللی خود بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل را اجرا کرده و تمامی مبلغی را که می‌بایست پرداخت می‌کرد که ۵۲.۴ میلیارد دلار بوده، به طور کامل پرداخت کرده است.

گفتنی است، سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۱ و پس از اشغال کویت توسط «صدام معدوم»، عراق را به پرداخت غرامتی بیش از ۵۲ میلیارد دلار به کویت محکوم کرد.